4 Μάρτιος 2013, 11:44 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:59

Κρόκος Κοζάνης: Στόχος να μπει σε 2.000 φαρμακεία της Γαλλίας

  • Ο κρόκος Κοζάνης πρωτοστατεί στις εξαγωγές στην Αμερική

Οι αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής αποτελούν προτεραιότητα για την «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» (ΠΚΚ) στο πλαίσιο επέκτασης των εξαγωγών. Η Γαλλία, όπως έγινε γνωστό είναι μία από τις αγορές προτεραιότητας για την ΠΚΚ, καθώς παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης -ο κρόκος είναι ήδη ένα δημοφιλές μπαχαρικό, ενώ το κοινό είναι εξοικειωμένο με την κατανάλωση ροφημάτων.

Στόχος είναι ο αριθμός των φαρμακείων που «φιλοξενούν» τα ελληνικά προϊόντα, να αγγίξει τα 2.000 έως το τέλος του 2014, ενώ η εταιρεία θα κάνει την είσοδό της και στο κανάλι HO.RE.CA (Hotel / Restaurants / Café) μέσω της συνεργασίας με έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς της αγοράς με δίκτυο της τάξεως των 23.500 σημείων.

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Άγγελος Μάρκου μιλώντας στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Sales Excellence Award» ανέφερε ότι η «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» συνεχίζει την πολιτική διεύρυνσης του δικτύου πώλησης διεθνώς, τονίζοντας μάλιστα πως το ποσοστό των εξαγωγών αγγίζει πλέον το 45% των συνολικών πωλήσεων ενώ πρόσθεσε ότι ανάλογη έμφαση δίνεται και στην ανάπτυξη του δικτύου της στο εσωτερικό.

Επένδυση στην έρευνα

Υπογράμμισε ακόμη ότι η «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» παραμένει προσηλωμένη στην επένδυση στον τομέα Έρευνας & Ανάπτυξης νέων καινοτόμων προϊόντων, ειδικότερα στην κατηγορία των ροφημάτων με βάση τον Κρόκο Κοζάνης, το επονομαζόμενο και «χρυσάφι της ελληνικής γης».

Η Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης ιδρύθηκε το 2007, αποτέλεσμα της συνεργασίας του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης (www.safran.gr) και της ΚΟΡΡΕΣ. Στόχος της είναι η προώθηση του ευεργετικού ελληνικού κρόκου, αναπτύσσοντας προϊόντα βασισμένα στο μοναδικό αυτό συστατικό, καθώς και η στήριξη περισσοτέρων από 1,000 οικογενειών σε 20 χωριά της περιοχής που ασχολούνται με τη συλλογή μιας από τις καλύτερες ποιότητες κρόκου παγκοσμίως. Η Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης διαθέτει βιολογικό κρόκο σε στίγματα και σκόνη, καθώς και μία σειρά επτά [7] βιολογικών αφεψημάτων με κρόκο Κοζάνης, που αποτελεί παγκόσμια καινοτομία. Όλα τα προϊόντα, βασισμένα σε συστατικά με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, είναι βιολογικά πιστοποιημένα από τον οργανισμό ΔΗΩ, τον πρώτο ελληνικό φορέα πιστοποίησης.

Το 2012, ξεκίνησε τη διάθεση των προϊόντων της σε 9 νέες αγορές -Σλοβενία, Ουκρανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Κουβέιτ, Κατάρ, Μπαχρέιν, Ιαπωνία, Καναδά- ενώ εντός του 2013 η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Δανία, η Σουηδία και η Ταϊβάν θα προστεθούν στο δίκτυο εξαγωγών της. Αυτή τη στιγμή η σειρά αφεψημάτων με κρόκο Κοζάνης διατίθεται σε περίπου 2.500 σημεία στην Ελλάδα (supermarkets, επιλεγμένα καταστήματα τροφίμων και café) και σε συνολικά 25 αγορές του εξωτερικού (Κύπρος, Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Ελβετία, Γαλλία, Βέλγιο, Νορβηγία, Ολλανδία, Ρωσία, Σλοβενία, Ουκρανία, Κουβέιτ, Κατάρ, Μπαχρέιν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αυστραλία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Ινδία και Καναδά). Παράλληλα, μέσω της συνεργασίας της ΠΚΚ με την εταιρεία παραγωγής και διανομής τροφίμων Γαία Τρόφιμα (GAEA), η συλλογή των πρωτοποριακών αφεψημάτων έχει παρουσία και στην Αμερική.

Εξωστρέφεια

Το διάστημα 2010-2012 παρουσίασε αύξηση 147% των εξαγωγών της ενώ το εντός του 2012 λάνσαρε τα βιολογικά αφεψήματα με κρόκο Κοζάνης στο κανάλι του φαρμακείου, επιτυγχάνοντας την τοποθέτηση κατά το λανσάρισμα σε 300 σημεία.

Πρόσφατα, ανεδείχθη νικήτρια στην κατηγορία “Επιτυχημένη Έναρξη Εξαγωγών” των βραβείων -μία πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδας (ΙΠΕ) τα οποία διοργανώνουν με την εταιρεία Boussias Communications. «Η διάκριση στα Sales Excellence Awards 2013, αλλά και οι προϊοντικές βραβεύσεις από επίσημους, αξιόπιστους διεθνείς φορείς, όπως το International Taste & Quality Institute, επισφραγίζουν τη δυναμική και τις ορθές επιχειρηματικές πρακτικές μίας ελληνικής εταιρείας με ισχυρό εξαγωγικό προφίλ και επιβεβαιώνουν την υπεροχή και προστιθέμενη αξία των προϊόντων της», δήλωσε ο κ. Μάρκου κατά την παραλαβή του βραβείου.

«Το χρυσάφι της ελληνικής γης»

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κρόκος είναι το ακριβότερο μπαχαρικό στον κόσμο, λόγω της απαιτητικής και χειρωνακτικής διαδικασίας συλλογής και επεξεργασίας του φυτού. Είναι χαρακτηριστικό ότι χρειάζονται περίπου 150.000 άνθη κρόκου για ένα κιλό αποξηραμένων στιγμάτων του άνθους. Οι ευεργετικές ιδιότητές του σύμφωνα με την παραδοσιακή ιατρική, όπως η αντισηπτική, η αντισπασμωδική και η χωνευτική δράση, έχουν πλέον επιβεβαιωθεί επιστημονικά. Νέες μελέτες απέδειξαν, παράλληλα, ότι τα στίγματα του κρόκου διαθέτουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύουν ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, ενώ συγκλίνουν προς το συμπέρασμα ότι βελτιώνουν και τη μνήμη. Ο κρόκος Κοζάνης θεωρείται η καλύτερη ποιότητα σαφράν διεθνώς. Από το 1999 ο Ελληνικός κρόκος Κοζάνης βρίσκεται στο μητρώο των Προστατευομένων Ονομασιών Προέλευσης.

Πηγή: imerisia.gr