10 Φεβρουάριος 2013, 10:34 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 21:06

Επεκτείνονται οι Τούρκοι: Τώρα και στην Καβάλα

  • Γιατί οι επενδυτές θέλουν το λιμάνι της Καβάλας;

Γιατί οι Τούρκοι, όταν επισκέπτονται την Μακεδονία, κάνουν στάσεις στην πόλη της Καβάλας και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο Ιμαρέτ

Σε ανύποπτο χρόνο είχαμε αναρωτηθεί για τις στάσεις που κάνουν οι Τούρκοι αξιωματούχοι (πλην αυτών του προξένου Κομοτηνής) στην πόλη της Καβάλας, όταν επισκέπτονται την Μακεδονία. Και φυσικά καταλήγουν στο ξενοδοχείο Ιμαρέτ, το οποίο ως αιγυπτιακό βακούφιο παραχωρήθηκε στους επιχειρηματίες που το μετέτρεψαν σε ξενοδοχείο

Έχουν λόγους που το προτιμούν οι Τούρκοι «φιλοξενούμενοί μας» (Το φιλοξενούμενοι, μέσα σε παρένθεση, επειδή ποτέ δεν ζητούν άδεια εισόδου στην Ελλάδα, ούτε καν πληροφορούν, ως έχουν υποχρέωση. Και φυσικά η Ελλάδα ποτέ δεν έκανε λόγο γι’ αυτό, σε αντίθεση με την κυβέρνηση του Ιράκ, που απαγόρευσε την είσοδο στη χώρα Τούρκου υπουργού, επειδή δεν ζήτησε την άδεια της. Τόσο ωραία, συμβαίνουν στη χώρα μας).

Το κτίσμα που στεγάζεται το ξενοδοχείο είναι δείγμα οθωμανικού μπαρόκ στην Ευρώπη και μοναδικό στην Ελλάδα. Ήταν το δώρο του Μωχάμετ Αλή Πασά, ιδρυτή της αιγυπτιακής δυναστείας, στην πόλη που γεννήθηκε. Αρχικά υπήρχαν μέσα δύο μεντρεσέδες -μουσουλμανικά ιεροδιδασκαλεία- και ένα μεκτέμπ -πρωτοβάθμιο σχολείο- ενώ επίσης εκτός από τη διδασκαλία του Κορανίου εδώ μοιραζόταν κάποτε και ζεστή σούπα σε όσους την είχαν ανάγκη. Ιμαρέτ, άλλωστε, σημαίνει κατά λέξη «κουζίνα για σούπες».

Το Ιμαρέτ υπήρξε θρησκευτικό και εκπαιδευτικό κέντρο που λειτούργησε όλον τον 19ο αιώνα, μέχρι τις αρχές του 20ου. Στη σκιά της ιστορίας του, το Ιμαρέτ έγινε μπαρ, ντίσκο, ταβέρνα και καφενείο. Οι σημερινοί επιχειρηματίες το μετέτρεψαν σε αξιοπρεπές ξενοδοχείο, διατηρώντας τα στοιχεία του, μάλιστα τις τέσσερις σουίτες τις βάφτισαν με ανατολίτικα ονόματα (Χιουρέμ, Μεκτέμπ, Ζεϊνάμπ και Ιμαρέτ).

Αυτά όλα για να σας πούμε ότι υπάρχουν βακούφια στην Καβάλα, που τα ορέγονται οι Τούρκοι και αυτός είναι ένας από τους λόγους που απαιτούν οι ίδιοι και σιγοντάρουν οι εν Ελλάδι πολυπληθείς «φίλοι» τους, να εκλέγονται οι μουφτήδες και οι ιμάμηδες. Μεγάλη μάχη έδωσαν προ ημερών στη Βουλή, συνεπικουρούμενοι από «προοδευτικούς» βουλευτές, να μη διορίσει η Ελλάδα τους ιμάμηδες (ιεροδιδασκάλους) αλλά να τους εκλέγει η μουσουλμανική κοινότητα (να τους διορίζει δηλαδή το Προξενείο).

Ευτυχώς, που μετά το παλιό δικό μας σημείωμα, ήρθαν προχθές τα «Επίκαιρα» και αφιέρωσαν εκτενές ρεπορτάζ, που δικαιώνει τις ανησυχίες που είχαμε εκφράσει, για το τουρκικό ενδιαφέρον για την Καβάλα. Και αν κάποιος ρωτήσει, αφού δεν υπάρχουν μουσουλμάνοι στην Καβάλα, πού θα βρει υποστηρικτές η τουρκική κυβέρνηση; Δεν υπάρχουν μουσουλμάνοι, αλλά υπάρχουν αθίγγανοι.

Παρήλθαν περισσότερα από 15 χρόνια που η Άγκυρα προσέγγισε τους αθίγγανους που κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσούπολης με σκοπό να συστηματοποιηθεί ο εκτουρκισμός τους. Και όπως είχαμε γράψει παραπάνω και παλαιότερα, οι Τούρκοι προσπαθούν να «αξιοποιήσουν» και την παρουσία των Αιγυπτίων που εργάζονται κατά καιρούς σε αλιευτικά της περιοχής!

Θα έπρεπε να αναρωτηθούν, όσοι ενδιαφέρονται για το μέλλον αυτού του τόπου παράλληλα με το δικό τους, τι σκοπό είχε η επίσκεψη του Τούρκου προξένου στην Καβάλα. Και πριν από αυτόν την επισκέφθηκαν ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, κ. Αχμέτ Νταβούτογλου (το Μάρτιο του 2011), αλλά και ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης κ. Αλί Μπαμπατζάν (τον Αύγουστο του 2011). Μόλις «στο παραπέντε» απετράπη η επίσκεψη στην Καβάλα του επικεφαλής των «Γκρίζων Λύκων», κ. Ντεβλέτ Μπαχτσελί, τον Ιούνιο του 2012, υπό το φόβο των αντιδράσεων.

Ούτε κάποιος αναρωτήθηκε γιατί το ενδιαφέρον των Τούρκων εκφράστηκε έμπρακτα και με μια χορηγία της Turkish Airlines στην ΚΑΕ Καβάλας (ομάδα καλαθοσφαίρισης που αγωνίζεται στην Α1 Κατηγορία), που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2011.

Ας ελπίσουμε τουλάχιστον, ότι δεν θα πείσουν την αιγυπτιακή κυβέρνηση να αγοράσουν το βακούφικο Ιμαρέτ. Υπάρχει και άλλο στην Καβάλα (στη Θάσο υπάρχουν άλλα δύο). Το άλλο είναι η οικία του Μωχάμετ Αλή Πασά, ο οποίος ήταν ο πατέρας του Ιμπραήμ, που βρέθηκε στην Πελοπόννησο για να καταστείλει την Εθνεγερσία του 1821.

Ας ελπίσουμε, ότι αφού οι αρμόδιοι δεν ευαισθητοποιήθηκαν με το δικό μας σημείωμα, ούτε με τα δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, να δώσουν προσοχή στο προαναφερόμενο δημοσίευμα του περιοδικού «Επίκαιρα».

Πηγή: voria.gr