5 Ιανουάριος 2013, 13:34 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 21:20

Διακοπή καπνίσματος: Oικογενειακή υπόθεση

  • Εχθρός με τον Μορφέα το κάπνισμα

Προσπαθείτε να κόψετε το κάπνισμα και δεν τα καταφέρνετε; Δοκιμάστε το με τη βοήθεια της οικογένειας σας. Θα είναι πιο εύκολο να κόψετε το κάπνισμα σε συνεργασία με τους δικούς σας ανθρώπους. Ακόμη και αν δεν καπνίζετε όμως, δείτε πως μπορείτε να τους βοηθήσετε εσείς να απαλλαγούν από αυτή τη βλαβερή συνήθεια.

Δώστε το καλό παράδειγμα στην οικογένεια
Τα παιδιά είναι μιμητικά όντα, όταν σας βλέπουν να καπνίζετε είναι πιθανό στο μέλλον να αρχίσουν κάποια στιγμή και αυτά το κάπνισμα. Δεν έχει λοιπόν νόημα να τους μιλάτε για τις αρνητικές επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία όταν εσείς οι ίδιοι καπνίζετε. Ακόμη σύμφωνα με έρευνες, όταν μια μητέρα δεν καπνίζει, τότε μειώνονται κατά 50%  οι πιθανότητες να γίνει καπνιστής και το παιδί της.

Ενημερώστε τα παιδιά για τις συνέπειες
Ξεκινήστε να μιλάτε στο παιδί σας για το κάπνισμα από μικρή ηλικία, αφού στην εφηβεία ίσως έχετε χάσει ήδη το «παιχνίδι».  Εξηγήστε του ότι το κάπνισμα αποτελεί μια επικίνδυνη για την υγεία συνήθεια.  Αποφύγετε τις νουθεσίες και τονίστε στις αρνητικές συνέπειες αυτής της συνήθειας και τα προβλήματα υγείας που θα αντιμετωπίσει στο μέλλον. Προσπαθήστε να μην δει το παιδί το κάπνισμα σαν "απαγορευμένο καρπό" γιατί στην περίπτωση αυτή θα θελήσει τον δοκιμάσει.

Βοηθήστε το σύντροφό σας να το κόψει
Η βοήθεια σας είναι πολύτιμη αν ο σύντροφός σας προσπαθεί να κόψει το κάπνισμα. Μπορείτε να του αποσπάσετε την προσοχή από το τσιγάρο.  Κάθε φορά που έχει εκνευρισμό επειδή θέλει να ανάψει τσιγάρο προτείνετε του να πάτε μια βόλτα μαζί για να ξεχαστεί ή πιάστε του την κουβέντα για ένα άσχετο θέμα.  Χρησιμοποιήστε την αγάπη του για σας: παρακαλέστε δηλαδή το σύντροφό σας να μην καπνίζει και επιβραβεύστε τον κάθε φορά που αποφεύγει το κάπνισμα για χάρη σας.

Βάλτε στο τραπέζι τις κατάλληλες τροφές
Ορισμένες τροφές,  όπως τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα και τα λαχανικά, καθιστούν κάπως απωθητική τη γεύση του τσιγάρου. Ακόμη τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που είναι πολύτιμες για τον καπνιστή, καθώς ως ένα βαθμό προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλεί το κάπνισμα.

Δεσμευτείτε στους συγγενείς
Όταν αποφασίσετε να κόψετε το κάπνισμα ανακοινώστε την απόφαση σας, σε όλα τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας σας και δεσμευτείτε ότι θα κάνετε τα πάντα για να τα καταφέρετε. Ζητήστε να σας βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια π.χ. να σας αποτρέψουν όταν πάτε να ανάψετε τσιγάρο. Με την δέσμευση σας θα είναι πιο δύσκολο να  ξαναρχίσετε το κάπνισμα, αφού ίσως δεν θα θελήσετε να απογοητεύσετε τους δικούς σας ανθρώπους.

Σκεφτείτε το καλό των άλλων
Αν καπνίζετε μέσα στο σπίτι σκεφτείτε ότι κόβοντας το κάπνισμα θα κάνετε καλό όχι στην υγεία σας, αλλά και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας σας, και κυρίως στα παιδιά που είναι πιο ευαίσθητα. Το παθητικό κάπνισμα σύμφωνα με τους ειδικούς προκαλεί, μεταξύ άλλων, αναπνευστικά προβλήματα στα παιδιά. Ακόμη, σύμφωνα με έρευνες, και οι σύζυγοι των καπνιστών εκδηλώνουν πιο συχνά παθήσεις του αναπνευστικού, καρδιαγγειακά και καρκίνο.

Ενισχύστε τα οικονομικά της οικογένειας
Πέρα από το όφελος που θα έχετε για την υγεία σας, αν κόψετε το κάπνισμα, θα αποκομίσετε και οικονομικά οφέλη, αφού θα γλιτώσετε χρήματα τα οποία θα τα αξιοποιήσετε κάπου καλύτερα. Μπορείτε, για παράδειγμα, με τα χρήματα που θα γλιτώσετε να γραφτείτε στο γυμναστήριο και να σας περισσέψουν και χρήματα. Υπολογίστε ότι αν καπνίζετε ένα πακέτο την ημέρα, αν το κόψετε, θα εξοικονομήσετε περίπου 100 ευρώ.

Πηγή: news.pathfinder.gr