12 Δεκέμβριος 2012, 12:25 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 21:28

Αρκτική: Παρόν και μέλλον

  • Αρκτική: Παρόν και μέλλον

Στο Διεθνές Φόρουμ «Αρκτική: παρόν και μέλλον», που πραγματοποιείται στη ρωσική βόρεια πρωτεύουσα ανακοινώθηκε ότι ο Ρωσικός Στόλος Παγοθραυστικών στο Βόρειο Παγωμένο ωκεανό το Δεκέμβριο του 2017 θα αποκτήσει νέο πυρηνοκίνητο σκάφος νέας γενιάς – των 60 Μεγαβάτ.

Η έναρξη της ναυπήγησής του προγραμματίζεται για το φθινόπωρο του ερχόμενου έτους στο ναυπηγείο του Βαλτικού εργοστασίου της Αγίας Πετρούπολης.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Russia Today, ο στολίσκος νέων πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών θα αποτελείται από τρία σκάφη. Το ένα από αυτά – το μητρικό σκάφος – θα μπορεί να πλέει εξίσου αποτελεσματικά τόσο σε βαθιά νερά του Βόρειου Θαλάσσιου Δρόμου, όσο και να εισπλέει στις εκβολές των μεγάλων ποταμών της Σιβηρίας με μικρά βάθη. Όπως επεσήμανε ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του «Ατομφλοτ» Κωνσταντίν Κνιάζεφσκι, αυτές οι δυνατότητες θα εξασφαλιστούν χάρη στο νέο κατασκευαστικό σχήμα:

- Σήμερα χρησιμοποιούνται δυο τύποι τέτοιων παγοθραυστικών – το «Ταϊμίρ» και το «Βαϊγκάτς», που έχουν μικρό εκτόπισμα και θεωρούνται σκάφη των ρηχών νερών. Και υπάρχουν παγοθραυστικά, που χρησιμοποιούνται στο Βόρειο Θαλάσσιο Δρόμο στα ανοικτά των θαλασσών. Είναι δικινητήρια παγοθραυστικά τύπου «Άρκτικα» και έχουν εκτόπισμα έως και 11 μέτρα. Το νέο παγοθραυστικό θα χρησιμοποιείται τόσο στα ρηχά νερά, όσο και στα βαθιά και θα μπορεί να αλλάζει σημαντικά το εκτόπισμά του χάρη στην ύπαρξη σ΄ αυτό υγρού έρματος.

Εκτός αυτού, το παγοθραυστικό θα εφοδιαστεί με νέο αντιδραστήρα, στον οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι πιό προηγμένες τεχνολογίες, που αναβαθμίζουν σημαντικά την ασφάλεια της χρησιμοποίησης ατομικής ενέργειας.

Η βασική αποστολή του παγοθραυστικού είναι η οδήγηση μεγάλων πλοίων μέσω του Βόρειου Θαλάσσιου Δρόμου. Εκτός αυτού, το πλοίο θα συμμετέχει σε επιχειρήσεις διάσωσης στη λεκάνη της Αρκτικής, θα εξασφαλίζει τη λειτουργία των εγκαταστάσεων εξόρυξης πετρελαίου, καθώς και τις επιστημονικές έρευνες στην Αρκτική.

Εκτός των πυρηνοκίνητων στην Αρκτική θα ξεκινήσουν δουλειά και 4 νέα ηλεκτρικά παγοθραυστικά-ντίζελ – το ένα ισχύος 25 Μεγαβάτ και τα άλλα τρία – 16 Μεγαβάτ. Η ναυπήγησή τους άρχισε στο ναυπηγείο του Βίμποργκ (Λενοπλάστ) και στο Βαλτικό ναυπηγείο.

Παράλληλα με τα παγοθραυστικά ο Αρκτικός στόλος θα πάρει διασωστικά πλοία των 7,4 Μεγαβάτ, η εκμετάλλευση των οποίων θα αρχίσει μεταξύ του 2015 και του 2016. Το πρώτο τέτοιου είδους σκάφος ήδη έχει κατασκευαστεί στο ναυπηγείο του Σλίσελμπουργκ.

Πηγή: newsnow.gr