11 Δεκέμβριος 2012, 10:41 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 21:29

Οδηγίες για έναν καλό και ήρεμο ύπνο

  • Οδηγίες για έναν καλό και ήρεμο ύπνο

Ένας καλός και ήρεμος ύπνος βοηθάει τον οργανισμό μας να έχει ένεργεια στη διάρκεια της ημέρας αλλά και την ψυχική μας ισορροπία. Οι συμβουλές αυτές είναι γενικά χρήσιμες αλλά μπορούν να βοηθήσουν ιδιαίτερα άτομα με αϋπνία.

1. Πηγαίνετε στο κρεβάτι μόνο αν νυστάζετε.
Εάν δε νυστάζετε, κάντε κάτι διαφορετικό. Διαβάστε ένα βιβλίο, ακούστε απαλή μουσική, ξεφυλλίστε ένα περιοδικό, αλλά όχι στο κρεβάτι.

2. Εάν δεν αποκοιμηθείτε έπειτα από 20 λεπτά, σηκωθείτε από το κρεβάτι.
Βρείτε και κάντε κάτι άλλο το οποίο θα σας χαλαρώσει, κατά προτίμηση σε ένα άλλο δωμάτιο αν αυτό είναι δυνατόν. Το υπνοδωμάτιό σας, πρέπει να είναι το μέρος όπου πηγαίνετε για ύπνο. Επιστρέψτε στο κρεβάτι όταν και μόνο όταν νυστάξετε.

3. Αποκτήστε συνήθειες που σας βοηθούν να χαλαρώσετε το βράδυ πριν πάτε για ύπνο.
Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν ένα ζεστό μπάνιο, ένα ελαφρύ γεύμα ή λίγα λεπτά διάβασμα ενός βιβλίου.

4. Διατηρείστε μια σταθερή ώρα αφύπνισης κάθε πρωί.
Κάντε το αυτό ακόμα και τα σαββατοκύριακα και τις διακοπές.

5. Προσπαθείτε να κοιμάστε επαρκώς το βράδυ σε τακτική βάση.

6. Αποφεύγετε να κοιμάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας αν μπορείτε.
Εάν πρέπει οπωσδήποτε να πάρετε ένα μεσημεριανό υπνάκο, φροντίστε να είναι νωρίτερα από τις 3 μ.μ και να διαρκεί το πολύ μία ώρα.

7. Δημιουργείστε και κρατήστε ένα σταθερό πρόγραμμα.
Σταθερές ώρες για γεύματα, αγγαρείες, φαρμακευτική αγωγή και άλλες δραστηριότητες, βοηθούν το βιολογικό σας ρολόι.

8. Χρησιμοποιείτε το κρεβάτι μόνο για ύπνο.

9. Mην πίνετε καφέ από το μεσημέρι και μετά.

10. Αποφύγετε την υπερκατανάλωση αλκοολούχων ποτών τις τελευταίες ώρες πριν από την ώρα της νυχτερινής κατάκλισης.

11. Μην καπνίζετε πριν πάτε για ύπνο.
Η νικοτίνη είναι ουσία διεγερτική και για το λόγο αυτό μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας.

12. Αποφεύγετε να πηγαίνετε στο κρεβάτι νηστικοί αλλά επίσης αποφεύγετε και την κατανάλωση μεγάλων γευμάτων.
Το αίσθημα της πείνας μπορεί να σας ξυπνήσει αργότερα, ενώ ένα βαρύ μεγάλο γεύμα μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας προκαλώντας αναγωγές του περιεχομένου του στομάχου. Καταναλώστε ένα ελαφρύ γεύμα, όπως γιαούρτι, γάλα, δημητριακά.

13. Αποφύγετε την πολύ κουραστική άσκηση πριν πάτε για ύπνο.
Είναι καλό να ασκείστε σε καθημερινή βάση, αλλά η καλύτερη ώρα για όσους εργάζονται το πρωί, είναι νωρίς το απόγευμα.

14. Αποφύγετε τα υπνωτικά χάπια, ή χρησιμοποιείστε τα με προσοχή.
Οι περισσότεροι γιατροί δεν συνταγογραφούν υπνωτικά χάπια για περίοδο μεγαλύτερη των τριών εβδομάδων. Μην καταναλώνετε αλκοόλ όταν λαμβάνετε υπνωτικά χάπια.

15. Φροντίστε το δωμάτιό σας να είναι ήσυχο, σκοτεινό και δροσερό (το καλοκαίρι).

Πηγή: hypnos.gr