23 Νοέμβριος 2012, 14:11 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 21:36

Ρωσικό ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

  • Δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ferrovie Dello Stato Italiane

Στο επίκεντρο του Ρωσικού ενδιαφέροντος βρίσκονται οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι καθώς ομάδα υποψηφίων επενδυτών ήρθε από τη Μόσχα και από χθες «χτενίζει» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι - η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία του κόσμου – που από το 2011 έχουν κάνει κρούση για εξαγορά ολόκληρου του δικτύου του ΟΣΕ βρίσκονται στην Αθήνα και κάνουν εξονυχιστικούς ελέγχους στο δίκτυο, στην εταιρεία, στα δρομολόγια αλλά και στους εργαζομένους.

Έχοντας μαζί τους διερμηνείς επιβιβάστηκαν σε τρένο και έκαναν τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη ενώ επισκέφτηκαν τα αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μίλησαν με τους εργαζόμενους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Ρώσοι δείχνουν το ενδιαφέρον τους για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, Τον Απρίλιο είχε εκδηλωθεί και πάλι ενδιαφέρον και τότε κύκλοι του υπουργείου Υποδομών υποστήριζαν ότι τυχόν εξαγορά του ΟΣΕ από τους Ρώσους θα αποτελούσε πρωτίστως πολιτική κίνηση και θα γινόταν σε αντάλλαγμα μιας προνομιακής σχέσης της Αθήνας με τη Μόσχα.

Την τελευταία διετία Ρώσοι, Γάλλοι, Κινέζοι, Ρουμάνοι, Γερμανοί, Βέλγοι, αλλά και Έλληνες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους, βολιδοσκοπώντας τις Αρχές προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε οικονομικά στοιχεία, να προτείνουν επενδυτικά σχήματα ή και να αγοράσουν τη σιδηροδρομική υποδομή.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, οι οποίοι αποτελούν κρατικό μονοπώλιο, απασχολούν 1,2 εκατομμύριο εργαζομένους και το 2010 είχαν κύκλο εργασιών περίπου 30 δισ. ευρώ, EBITDA 3,3 δισ. ευρώ και καθαρό κέρδος 2 δισ. ευρώ. Διαθέτουν το τρίτο μεγαλύτερο δίκτυο στον κόσμο, συνολικού μήκους 85.000 χλμ., το οποίο εκτείνεται από την Ευρώπη ως τον Ειρηνικό Ωκεανό, 519.000 μονάδες τροχαίου υλικού και αποτελούν τον δεύτερο μεγαλύτερο ιδιοκτήτη παγίων στη Ρωσία.
Η περιουσία τους εκτιμάται σε 72 δισ. ευρώ, ενώ παράγουν περίπου το 2,4% του ρωσικού ΑΕΠ.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διαθέτουν ένα αχανές δίκτυο γραμμών μήκους 55.000 μιλίων και απλώνεται σε έντεκα διαφορετικές ζώνες ώρας στον παγκόσμιο γεωγραφικό χάρτη. Το 2011 μετέφερε 992,4 εκατομμύρια επιβάτες και 1,2 δισ. τόνους εμπορευμάτων.

Πηγή: fimotro