5 Οκτώβριος 2012, 10:23 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 21:54

Πλοηγός διαδικτύου made in Russia

  • Πλοηγός διαδικτύου made in Russia

Η ρωσική μηχανή αναζήτησης Yandex παρουσίασε τον δικό της browser (πλοηγός ή ξεναγός του διαδικτύου). Η ρωσική εταιρία ακολουθεί τα βήματα της Google ελπίζοντας να διατηρήσει τα πρωτεία στη ρωσική αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία για τον Ιούλιο του 2012, το μερίδιο της Yandex ήταν 60,5%, ενώ της Google 26,7%. Ταυτόχρονα, η αμερικανική εταιρία έχει το προβάδισμα απέναντι στο ρώσο ανταγωνιστή της όσον αφορά τα έσοδα και τα κέρδη.

Ο «Yandex Browser» έχει συνδυάσει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από γνωστά browsers, όπως τα Chrome και Opera. Από το πρώτο πήρε στοιχεία του προγράμματος και το δωρεάν «κέλυφος» Chromium, ενώ από το δεύτερο την τεχνολογία Turbo, η οποία επιτρέπει την οικονομία στην κίνηση (traffic) κατά την επίσκεψη των σελίδων (θα είναι προσβάσιμη στις μελλοντικές εκδόσεις, τις οποίες η Yandex υποσχέθηκε ότι θα θέτει σε κυκλοφορία κάθε λίγες εβδομάδες).

Για τον χρήστη, αυτό σημαίνει ότι το browser είναι ενσωματωμένο με τις υπηρεσίες της Yandex, οι οποίες είναι σχεδόν ταυτόσημες με εκείνες της Google, δηλαδή: Αναζήτηση, ταχυδρομείο, αποθήκευση δεδομένων σε πολλαπλές, κατανεμημένες στο διαδίκτυο υπηρεσίες, αυτόματη μετάφραση λέξεων και σελίδων. Ο χρήστης, μπορεί εξάλλου να αλλάξει τον πάροχο υπηρεσιών αναζήτησης. Επίσης, απευθείας στον browser μπορεί κανείς να διαβάσει PDF, να ακούσει αρχεία ήχου και να παρακολουθήσει βίντεο στο Flash. Την ευθύνη για την ασφάλειά του θα έχει ένας ενσωματωμένος επεξεργαστής από την κορυφαία ρωσική εταιρία «Kaspersky Laboratory», καθώς και μια βάση πληροφοριών για τις επικίνδυνες ιστοσελίδες, η οποία θα προειδοποιεί τον χρήστη για πιθανές απειλές από ιούς.

Σύμφωνα με τον σχεδιαστή της Yandex, Κονσταντίν Γκόρσκι, ο browser της εταιρίας έχει το πιο μινιμαλιστικό interface (διεπαφή) στην αγορά. Κρίνοντας από τα screenshots (λήψη στιγμιότυπων, φωτογραφιών), αποτελείται από τη συμβολοσειρά αναζήτησης, τον πίνακα καρτελών, το κουμπί «Πίσω» και το λογότυπο της Yandex στο οποίο μπορείς να κάνεις κλικ. Στη λεπτομερή έκθεση για τη δημιουργία του browser που δημοσιεύτηκε στην έγκυρη ιστοσελίδα-κοινότητα Habrahabr, η ομάδα των προγραμματιστών της Yandex αναφέρει μεταξύ άλλων ότι το καθιερωμένο για τους browsers κουμπί «Μπροστά» θα εμφανίζεται στο interface μόνο όταν θα υπάρχει κάτι στο οποίο μπορείς να μεταφερθείς. Μεγάλη προσοχή επίσης έχει δοθεί και στην οπτική πλευρά του ζητήματος. Η ομάδα έγραψε ότι ένα και μόνο κουμπί ζωγραφίστηκε έχοντας επιλεγεί από 50 διαφορετικές εκδοχές. Τα περισσότερα από τα στοιχεία πλοήγησης είναι όμοια με εκείνα των ανταγωνιστών του. Για παράδειγμα, ανοίγοντας μια νέα καρτέλα ο χρήστης θα δει τις εικόνες των επτά αγαπημένων του ιστοσελίδων.

Από τον Opera η ρωσική μηχανή αναζήτησης δεν δανείστηκε μόνο την οικονομία στην κίνηση, αλλά και την άδεια διανομής 40.000 προγραμμάτων για το λειτουργικό σύστημα Android, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρία να ανοίξει το δικό της κατάστημα εφαρμογών Yandex.Store, το οποίο αποτελείται από δύο τμήματα: Για προγραμματιστές και για χρήστες. Στο κατάστημα θα είναι διαθέσιμα προγράμματα και ρώσων, αλλά και ξένων δημιουργών, ενώ θα έχει υποκαταστήματα σε όλο τον κόσμο. Η Yandex θα συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές smartphones και tablets με σκοπό να συμπεριλαμβάνεται εξ αρχής στις συσκευές το Yandex. Store, αντικαθιστώντας το καθιερωμένο Google Play. Έχουν ήδη επιτευχθεί συμφωνίες με τις εταιρίες PocketBook, 3Q και Texet, οι οποίες διακινούν στην αγορά tablets και ηλεκτρονικά βιβλία.

Οι «πόλεμοι των browsers» μαίνονται στη Ρωσία με όλο και μεγαλύτερη ένταση. Ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της Yandex, η Mail.Ru Group, την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε και αυτή τον browser που έχει αναπτύξει, και το οποίο φέρει το όνομα «Amigo». Είναι και αυτός βαθιά ενσωματωμένος με τις υπηρεσίες της Mail.Ru, αλλά βρίσκεται ακόμη στο πρώτο στάδιο δοκιμών με την πρόσβαση σε αυτές να είναι εφικτή μόνο κατόπιν προσκλήσεως.

Όσον αφορά το κατάστημα εφαρμογών, εδώ η Yandex δεν έχει να ανταγωνιστεί μόνο εταιρίες γνωστές στη Ρωσία, αλλά και εκείνες που διαθέτουν παγκόσμια φήμη. Μερικές από τις εταιρίες που έχουν καταστήματα με εφαρμογές για Android, είναι οι Amazon, Opera, LG και Samsung.

Πηγή: Yandex.ru