10 Οκτώβριος 2014, 13:34 - Τελευταία Ενημέρωση: 17 Οκτώβριος 2014, 16:33

Μαθητικά ρομπότ στη Θεσσαλονίκη υπό την καθοδήγηση του Μιχάλη Σεβδυνίδη

  • Μαθητικά ρομπότ στη Θεσσαλονίκη υπό την καθοδήγηση του Μιχάλη Σεβδυνίδη

Ρομποτάκια με κόστος κατασκευής μόλις 50 ευρώ κατασκεύασαν μαθητές μετά από σεμινάριο που οργάνωσε ο καθηγητής Φυσικής της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης Μιχάλης Σεβδυνίδης. 

Μάθημα ρομποτικής στο σχολείο; Ίσως η πρόταση να είναι οξύμωρη αν αναλογιστεί κανείς μία ελληνική σχολική αίθουσα. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν χρειάζονται τίποτε παραπάνω από λίγη αγάπη για την φυσική, την πληροφορική, την τεχνολογία, την έρευνα αλλά και πολύ περιέργεια. 

Μαθητές γυμνασίων και λυκείων της Θεσσαλονίκης, 16 τον αριθμό, ανάμεσα τους και ένας 13χρονος, απέδειξαν ότι όλα μπορούν να γίνουν αφού σε διάστημα μόλις δυο ημερών και 12 εργαστηριακών ωρών, καθένας κατασκεύασε το δικό του ρομπότ! Πρόκειται για ένα αυτοκινητάκι διαστάσεων 20x20x20 εκ. που μπορεί να κινείται ελεύθερα στο χώρο, εντοπίζοντας και αποφεύγοντας εμπόδια, με τη χρήση αισθητήρων. 

«Ψυχή» του σεμιναρίου ρομποτικής που διοργάνωσε η Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης είναι ο καθηγητής Φυσικής, Μιχάλης Σεβδυνίδης  ο οποίος ανέλαβε να μυήσει τους μαθητές στον θαυμαστό κόσμο των ρομπότ αλλά και στη χρήση του μικρο-ελεγκτή arduino, της πιο διαδεδομένης ελεύθερης πλατφόρμας ανάπτυξης ηλεκτρονικών, ανοιχτού κώδικα. 

«Το σκεπτικό ήταν να βρούμε παιδιά που να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε υψηλότερες επιδόσεις από αυτές που προϋποθέτει ένα έτοιμο ρομποτικό κιτ του εμπορίου», εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο Μιχάλης Σεβδυνίδης. Όπως διευκρινίζει, πλεονέκτημα της πλατφόρμας arduino είναι ότι κάποιος μπορεί να κατασκευάσει ένα ρομπότ και να το πουλήσει, με πολύ μικρό κόστος. «Κάθε ένα από τα αυτοκινητάκια στοίχησε περίπου 50 ευρώ, ενώ με μία μετατροπή και ένα επιπλέον μικρό ποσό της τάξης των 5 ευρώ, οι μαθητές θα μπορούσαν να κατασκευάσουν έναν μετεωρολογικό σταθμό ή έναν συναγερμό», λέει. 

Τα παιδιά που πήραν μέρος στο σεμινάριο δεν είχαν καμία σχέση με το αντικείμενο και όμως κατάφεραν να φτιάξουν ένα αυτόνομο ρομποτικό αυτοκίνητο. Γι’ αυτό και ο Μ. Σεβδυνίδης δηλώνει περήφανος «τα καταφέραμε!». Εκτιμά, μάλιστα, ότι το σεμινάριο ρομποτικής σε μαθητές μπορεί να καθιερωθεί ως θεσμός. Ήδη έχει γίνει μία επαφή με το Πολυτεχνείο της Γερμανίας προκειμένου να στηρίξει επιστημονικά την προσπάθεια ενώ εξετάζονται συνεργασίες με ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ρομποτικής.  

Τμήμα σύνταξης pontos-news.gr με πληροφορίες-φωτογραφίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ