18 Νοέμβριος 2020, 00:01 - Τελευταία Ενημέρωση: 17 Νοέμβριος 2020, 23:36

Fanny Eaton, η Τζαμαϊκανή μούσα των Προραφαηλιτών ζωγράφων

  • Fanny Eaton, η Τζαμαϊκανή μούσα των Προραφαηλιτών ζωγράφων
    (Φωτ.: Pixabay / Alexander Lesnitsky)

Το σημερινό Doodle τιμά την Τζαμαϊκανή Fanny Eaton, μία μούσα καλλιτεχνών που υπήρξε ιδανικό μοντέλο σε όλη τη δεκαετία του 1860 για σπουδαίους Άγγλους ζωγράφους, που θέλησαν να επαναπροσδιορίσουν τα βικτωριανά πρότυπα της ομορφιάς και της ποικιλομορφίας.

Μία ημέρα σαν σήμερα (18 Νοεμβρίου), το 1874, η Eaton μπήκε στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου, λαμβάνοντας μέρος σε συνεδρίες που θεωρήθηκαν ως αναπόσπαστο μέρος της Αδελφότητας των Προραφαηλιτών, δηλαδή των ζωγράφων που επιχείρησαν να ανατρέψουν την τεράστια επιρροή του Ιταλού Ραφήλ στην παγκόσμια τέχνη.

Η Φάνυ Ίτον, ή Fanny Matilda Antwistle όπως ήταν το κανονικό της όνομα, γεννήθηκε στην επαρχία Σάρεϊ της Τζαμάικα, στις 13 Ιουλίου 1835. Μετακόμισε με τη μητέρα της στη Βρετανία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1840, προς την αρχή της Βικτωριανής Εποχής.

Στα 20 της, άρχισε να κάνει μόντελινγκ για τους ζωγράφους πορτρέτων στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου και σύντομα τράβηξε την προσοχή μιας μυστικής κοινωνίας ανερχόμενων νέων καλλιτεχνών, που ονομάζεται Αδελφότητα Προραφαηλιτών.

Η Eaton έκανε το δημόσιο ντεμπούτο της στον πίνακα του Simeon Soloman Η Μητέρα του Μωυσή, ο οποίος εκτέθηκε το 1860 στη Βασιλική Ακαδημία. Κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας, το όνομά της συνδέθηκε καλλιτεχνικά με διάφορους εξέχοντες Προραφαηλίτες, όπως οι Dante Gabriel Rossetti, John Everett Millais και Rebecca Soloman.

H Fanny Eaton αναδείχθηκε ως μοντέλο της ιδανικής ομορφιάς και έγινε το επίκεντρο σε μια εποχή όπου οι μαύροι ήταν στο περιθώριο και συχνά εκπροσωπούνταν με αρνητικό πρόσημο στη βικτωριανή τέχνη. Η καριέρα της Eaton στο μόντελινγκ διήρκεσε για ένα μεγάλο μέρος της δεκαετίας. Το έργο του John Everett Millais Jephthah, το 1867, πιστεύεται ότι χαρακτηρίζει την τελευταία γνωστή εμφάνισή της σε έναν πίνακα ζωγραφικής.