13 Νοέμβριος 2020, 22:41 - Τελευταία Ενημέρωση: 13 Νοέμβριος 2020, 22:29

Παραδίδεται η σήραγγα Καραμανλή προς Σούνιο – Διορθώθηκαν οι ζημιές από τον «Ιανό»

  • Παραδίδεται η σήραγγα Καραμανλή προς Σούνιο – Διορθώθηκαν οι ζημιές από τον «Ιανό»
    (Φωτ.: Περιφέρεια Αττικής)

Στην κυκλοφορία θα δοθεί το πρωί του Σαββάτου το ρεύμα της λεωφόρου Αθηνών-Σουνίου, με κατεύθυνση το Σούνιο, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στη σήραγγα «Λουμπάρδα» («Τρύπες του Καραμανλή»).

Η σήραγγα είχε κλείσει στις 30 Σεπτεμβρίου με εντολή του περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη, όταν διαπιστώθηκε πως μια τριχοειδής ρωγμή στο βράχο είχε βαθύνει επικίνδυνα.

Είχε προηγηθεί η κακοκαιρία «Ιανός». Ειδικός γεωτεχνικός που κλήθηκε στο σημείο, επιβεβαίωσε ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να αποκολληθεί ο βράχος. Κατά τη διάρκεια έκτακτης σύσκεψης διαπιστώθηκε ότι το εγχείρημα ήταν εξαιρετικά δύσκολο λόγω της μάζας των εκατό τόνων. Αλλά, και διότι το πέτρωμα δεν μπορούσε να αποκοπεί με εκρηκτικά γιατί θα επηρεαζόταν το σύνολο του βράχου και ενδεχομένως να καταστρεφόταν η σήραγγα που άρχισε να κατασκευάζεται το 1954, επί υπουργίας του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Πώς κόπηκε ο βράχος των 100 τόνων που ήταν έτοιμος να πέσει στο δρόμο
Οι ειδικοί κατέληξαν στην μέθοδο της αδιατάραχτης κοπής, με ένα ειδικό τρυπάνι που λέγεται «wagon drill». Το ευτύχημα ήταν ότι το εσωτερικό του βράχου είναι υγιές και έτσι το τοπόσημο, που ενώνει παραλιακά την πρωτεύουσα με το Σούνιο, παρέμεινε ακέραιο.

Η αποκολλημένη μάζα με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των χειριστών του μηχανήματος, έπεσε στο οδόστρωμα και τεμαχίστηκε. Τα τεμάχια του βράχου χρησιμοποιήθηκαν για τα συρματοκιβώτια, τα λεγόμενα ζαρζανέτια. Με αυτά χτίστηκε ένας τοίχος ύψους τεσσάρων μέτρων και από τις δυο μεριές του δρόμου, ώστε να συγκρατεί νερά και πέτρες.

Πάνω από τη σύραγγα τοποθετήθηκε ένας πτερυγότοιχος. Δηλαδή, ένας φράχτης προκειμένου να αποκλειστεί και η παραμικρή πιθανότητα κάθε πετραδάκι που ξέμεινε από το καθάρισμα, να πέσει.

Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Διαχείρησης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής στις εργασίες που ξεκίνησαν στις 18 Οκτωβρίου δούλεψαν τουλάχιστον σαράντα άτομα από διαφορετικά συνεργεία. Οι αρμόδιοι αναφέρουν ότι πρόκειται για χρόνο ρεκόρ ολοκλήρωσης του έργου, παρόλες τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η πανδημία.

Επί τη ευκαιρία, η Περιφέρεια τοποθέτησε στηθαία ασφαλείας και νέα κράσπεδα, διόρθωσε την ανάποδη κλίση που είχε ο δρόμος, διαμόρφωσε πεζοδρόμια και εγκατέστησε φωτισμό led μέσα και έξω από τις σήραγγες.