30 Οκτώβριος 2020, 14:23 - Τελευταία Ενημέρωση: 30 Οκτώβριος 2020, 14:22

Κορονοϊός: Στις 15:00 το μήνυμα Μητσοτάκη, στις 18:00 τα μέτρα από Σταϊκούρα

  • Νέα μέτρα για τον κορονοϊό – Ποια καταστήματα κλείνουν, τι θα γίνει με τα σχολεία (βίντεο)
    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης (φωτ. αρχείου: Γραφείο Τύπου Πρωθυπουργού / Δημήτρης Παπαμήτσος)

Στις 15:00 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα απευθυνθεί με τηλεοπτικό μήνυμα προς τους πολίτες για το δεύτερο κύμα της πανδημίας και τα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, στις 18:00, στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας θα παρουσιάσει τα μέτρα οικονομικής στήριξης που ενεργοποιεί η κυβέρνηση, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς θα εξειδικεύσει τα μέτρα που θα εφαρμοστούν, και ο επίκουρος καθηγητής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Γκίκας Μαγιορκίνης θα αναλύσει τα υγειονομικά δεδομένα.

Ενίσχυση της εργασίας
Στο μεταξύ, ενίσχυση των μέτρων στήριξης της εργασίας, επιπλέον αυτών που ήδη ισχύουν οριζόντια για όλους τους κλάδους της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων και των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών και μέσων ενημέρωσης, θα ανακοινώσουν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Οικονομικών.

Αυτό δήλωσε στη Βουλή ο Στέλιος Πέτσας κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογου, που ζήτησε την ενίσχυση και στήριξη των ελληνικών περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και έκανε λόγο για κατάφωρη αδικία τους στην κατανομή των κονδυλίων σχετικά με την ενημερωτική καμπάνια για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.

Απαντώντας ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, επισήμανε ότι για τη νέα ενημερωτική εκστρατεία για την αντιμετώπιση της κρίσης της πανδημίας, ύψους 2 εκατ. ευρώ, η κυβέρνηση σε αυτήν τη φάση προχωρά το πρόγραμμα που έχει ψηφίσει η Βουλή. Όπως είπε, το πρόγραμμα αυτό θα τρέξει τον Νοέμβριο και μόνο μέσα από τα κανάλια εθνικής εμβέλειας και όχι τα περιφερειακά, καθώς εκτιμάται ότι έτσι θα γίνει η καλύτερη δυνατή κάλυψη του μηνύματος με το μικρότερο δυνατό κόστος.


Ο Στέλιος Πέτσας στο βήμα της Βουλής (φωτ. αρχείου: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλέξανδρος Βλάχος)

Παράλληλα, υπεραμύνθηκε του προηγούμενου προγράμματος ύψους 20 εκατ. ευρώ «Μένουμε ασφαλείς και μένουμε σπίτι», τονίζοντας ότι « ήταν μια έκτακτη κατάσταση, στόχος μας ήταν η μέγιστη και γρήγορη κάλυψη του μηνύματος και κυριολεκτικά η εκστρατεία αυτή έσωσε ζωές από τον κορονοϊό».

«Κατάφωρη αδικία»
Από την πλευρά του, ο Β. Κεγκέρογλου έκανε λόγο για κατάφωρη αδικία των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης, τόσο με την προηγούμενη εκστρατεία ενημέρωσης όσο και με τη νέα διαφημιστική καμπάνια, σημειώνοντας ότι πήραν μόλις το 2% της χρηματοδότησης, ενώ είχαν το 26% της τηλεθέασης.

«Συμφωνούμε ότι η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε τον κρίσιμο ρόλο της ενημέρωσης και βέβαια και των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης. Ωστόσο, δεν υπήρξε η ανάλογη στήριξή τους για να μπορούν επιτελέσουν τον κρίσιμο ρόλο τους. Και στην κατανομή των 20 εκατ. ευρώ η κυβέρνηση αδίκησε κατάφωρα τα περιφερειακά μέσα αλλά και η πρόσφατη απόφαση για κατανομή 2 εκατ. ευρώ αφορά μόνο τα εθνικής εμβέλειας μέσα ενημέρωσης. Θα μπορούσε η νέα καμπάνια ενημέρωσης αντί 2 εκατ. ευρώ να είναι 2,5 εκατ. ευρώ και να δινόταν και σε περιφερειακά μέσα ενημέρωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα μέτρα θα ανακοινωθούν το απόγευμα
«Στην προηγούμενη ενημερωτική καμπάνια για την πανδημία του κορονοϊού συμμετείχαν και ραδιόφωνα, ιστοσελίδες, εφημερίδες των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης, και παρότι δεν υπήρχε η υποχρέωση για το 30% των περιφερειακών μέσων, φροντίσαμε να ανέρχεται στο 26% η χρηματοδότηση προς αυτά για αναστολή εργασίας. Γενικά δεν εξυπηρετεί τα ΜΜΕ η αναστολή εργασίας, γι' αυτό από τον Μάρτιο και τον Απρίλιο φροντίσαμε να τύχουν των ευεργετημάτων των ΚΑΔ (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας) και τα μέσα ενημέρωσης. Και αυτό θα κάνουμε και τώρα στα μέτρα που θα ανακοινωθούν το απόγευμα», ανταπάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Τέλος ο Στ. Πέτσας ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα περιμένει την απόφαση του ΣτΕ και ακολούθως θα εξετάσει το θέμα σχετικά με την θέσπιση του φόρου 2% των τηλεοπτικών διαφημίσεων υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Νατάσα Θωμά.