27 Ιούλιος 2020, 19:20 - Τελευταία Ενημέρωση: 27 Ιούλιος 2020, 19:09

Εξυπηρέτηση από τα ΚΕΠ και με βιντεοκλήση μέσω του myKEPlive – Αρχικά σε 38 δήμους

  • Εξυπηρέτηση από τα ΚΕΠ και με βιντεοκλήση μέσω του myKEPlive – Αρχικά σε 38 δήμους
    (Φωτ.: Γραφείο Τύπου Πρωθυπουργού / Δημήτρης Παπαμήτσος)

Την ψηφιακή παροχή δεκάδων υπηρεσιών των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών παρουσίασε σήμερα στον Κυριάκο Μητσοτάκη η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. «Κερδίζουμε και χρόνο και μειώνουμε τη γραφειοκρατία. Κάθε πολιτική που διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη είναι και μία ψηφίδα χειροπιαστής κοινωνικής φροντίδα», σημείωσε κατά την έναρξη της συνάντησης ο πρωθυπουργός.

Η πλατφόρμα myKEPlive δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από υπάλληλο των ΚΕΠ.

Το ηλεκτρονικό ΚΕΠ εξυπηρετεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης παρουσιάστηκε η διαδικασία για κλείσιμο τηλε-ραντεβού. Στη συνέχεια ο υφυπουργός Γιώργος Γεωργαντάς συνδέθηκε με το ΚΕΠ Παλαιού Φαλήρου και ζήτησε από την υπάλληλο ένα πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. Το έγγραφο αποστέλλεται με email ή με επιστολή μέσω των ΕΛΤΑ.

Στόχος του myKEPlive είναι να βάλει τέλος σε χρόνιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες του εξωτερικού σε περιπτώσεις που χρειάζονται απλές βεβαιώσεις από το κράτος, αλλά και να διευκολύνει όσους δεν έχουν χρόνο για να πάνε σε ένα ΚΕΠ ή δεν μπορούν να βγουν από το σπίτι τους.

Η νέα πλατφόρμα είναι επίσης προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑμεΑ, προσφέροντας αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα.

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες από το myKEPlive
Η νέα πλατφόρμα περιλαμβάνει πέντε δημοτικές διαδικασίες οι οποίες θα διεκπεραιώνονται σε συνεργασία με τα δημοτικά πρωτόκολλα. Σε πρώτη φάση συμμετέχουν 38 δήμοι, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι η ένταξη όλων των δήμων μέχρι το τέλος του χρόνου.

Στις παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται: η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου, η ανανέωση δελτίου ανεργίας, η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Από το myKEPlive εξαιρούνται διαδικασίες που απαιτούν την φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως η ταυτοπροσωπία ανηλίκου, η μεταβίβαση αυτοκινήτου και η ανανέωση άδειας οδήγησης.

Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Ωστόσο, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.

Το ωράριο λειτουργίας είναι από τις 9:00 έως τις 18:30, και τα Σάββατα. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.