6 Ιούλιος 2020, 23:00 - Τελευταία Ενημέρωση: 6 Ιούλιος 2020, 23:04

«Αγία Βαρβάρα», «Νίκαια», «Κορυδαλλός» – Οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό (βίντεο, φωτο)

  • «Αγία Βαρβάρα», «Νίκαια», «Κορυδαλλός» – Οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό (βίντεο, φωτο)
    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει σε ειδική τελετή στο νέο σταθμό του μετρό «Νίκαια» (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ορέστης Παναγιώτου)

Τρεις νέους σταθμούς του μετρό που λειτουργούν από την Τρίτη 7 Ιουλίου και θα κάνουν τη διαφορά σε τρεις πυκνοκατοικημένες συνοικίες των δυτικών προαστίων εγκαινίασε σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» συνδέουν τις ομώνυμες συνοικίες με το κέντρο της Αθήνας αλλά και τις υπόλοιπες ζώνες που προσεγγίζει το μετρό, ενώ αναμένεται να εξυπηρετούν περίπου 63.000 επιβάτες την ημέρα.

«Στη λεωφόρο της ανάπτυξης πρέπει να έχουν θέση όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το σταθμό «Νίκαια», επισημαίνοντας ότι οι «όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις». 

Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός πρόκειται για έργο με μεγάλη οικονομική σημασία όπου θα απασχοληθούν χιλιάδες άνθρωποι, ενώ έχει τόσο οικολογικό όσο και κοινωνικό αποτύπωμα αφού βελτιώνεται η καθημερινότητα του πολίτη. Οι τρεις σταθμοί, πρόσθεσε, «θα αναβαθμίσουν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, πολλαπλασιάζοντας τις επενδυτικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει. Παράλληλα, επισφραγίζουν την υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης, πριν από ένα χρόνο, για παράδοση των τριών σταθμών το καλοκαίρι του 2020».


Ο πρωθυπουργός, ο υπουργός Μεταφορών, στελέχη της κυβέρνησης και της Αττικό Μετρό περιηγούνται στον σταθμό «Αγία Βαρβάρα» πριν την εκδήλωση παράδοσης  των τριών νέων σταθμών («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια») της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ορέστης Παναγιώτου)

Το 2022 στην καρδιά του Πειραιά
«Δικαιώνουμε τις τέσσερις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά: “Το είπαμε, το κάναμε”. Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι τα έργα ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγράμματος παρά τις τεχνικές δυσκολίες και τα εμπόδια που προκάλεσε η πανδημία. Τόνισε παράλληλα τη σημασία που έχει η ολοκλήρωση του έργου το 2022 όταν, όπως προβλέπει οι σχεδιασμός, το Μετρό θα συναντά τις γραμμές του Ηλεκτρικού στον Πειραιά και θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης.

«Θυμάμαι ότι πριν από 10 χρόνια, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων έλεγα ότι μόνο το Μετρό μπορεί να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό και το περιβαλλοντικό αδιέξοδο του λεκανοπεδίου. Και επιμένω σε αυτή μου τη θέση. Γι’ αυτό και είναι εξίσου σημαντική με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 -η οποία θεωρώ ότι θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που παρουσίασε ο Υπουργός- και την οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη Γραμμή 4. Εμβληματικό έργο, από το Γαλάτσι -μέσω κέντρου- προς του Γουδή», δήλωσε ο πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη χρονική σύμπτωση της επένδυσης του Μετρό με εκείνη του Ελληνικού, επενδύσεις που προχώρησαν και προχωρούν μέσα σε μία εξαιρετικά δυσμενή παγκόσμια συγκυρία. «Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία. Αλλά, βέβαια, και την ανάγκη να συμπράξουν δημιουργικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας. Αυτός είναι ο δρόμος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη δημιουργία νέου πλούτου και τη δημιουργία πολλών καλών νέων θέσεων εργασίας. Ναι, περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους», ανέφερε.

Οι τρεις σταθμοί υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούν περίπου 63.000 επιβάτες ανά ημέρα. Η καθημερινή χρήση ΙΧ αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 11.000 οχήματα, μειώνοντας τον φόρτο στους δρόμους της πρωτεύουσας, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα περιοριστούν κατά 60 τόνους ημερησίως, γεγονός που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Οι σταθμοί σχεδιάστηκαν, άλλωστε, με έμφαση σε βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, ενώ η κατασκευή τους συνοδεύτηκε από επίγεια έργα ανάπλασης, με ενδεικτικό παράδειγμα τη νέα πλατεία όπου βρίσκεται η είσοδος στον σταθμό του Κορυδαλλού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ακόμα την ανάγκη τήρησης των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας από όλους τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία. «Είναι για την προστασία των ιδίων, των συμπολιτών μας. Είναι η ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, διότι, όπως σας είπα πριν, δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορονοϊού», είπε.

Η περιήγηση του Πρωθυπουργού στους νέους σταθμούς ξεκίνησε στην Αγία Βαρβάρα, όπου επιβιβάστηκε σε συρμό του Μετρό, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή και τον Υφυπουργό αρμόδιο για Θέματα Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη.


Ο νέος σταθμός του Μετρό «Κορυδαλλός» (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ορέστης Παναγιώτου)

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την οδηγό για τη διαδρομή. Στην πρώτη στάση, τον Κορυδαλλό, συζήτησε με εργαζόμενους διάφορων ειδικοτήτων, επισημαίνοντας την τεράστια συμβολή του προσωπικού στην ομαλή λειτουργία του Μετρό. Επισκέφτηκε επίσης την αναμορφωμένη πλατεία, η οποία περιλαμβάνει παιδική χαρά, και μία κοντινή μονάδα φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τερματικός σταθμός –για την ώρα– ήταν η Νίκαια, όπου διοργανώθηκε εκδήλωση για τα εγκαίνια των καινούργιων εγκαταστάσεων. 

Το επόμενο βήμα 
Το πολύπλευρο ευεργετικό αποτύπωμα της επέκτασης του Μετρό θα υπερδιπλασιαστεί το 2022, όταν θα ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 με την παράδοση των τριών εναπομείναντων σταθμών, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Χάρη στην ολοκληρωμένη επέκταση, το λιμάνι και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» –δύο πολύ σημαντικοί ταξιδιωτικοί κόμβοι της χώρας– θα συνδεθούν δίχως να απαιτείται αλλαγή Γραμμής.

Το Μετρό θα επιτρέψει την κάλυψη της μεταξύ τους απόστασης σε λιγότερο από μία ώρα, τονώνοντας την τοπική και την εθνική οικονομία. 

Ο Πειραιάς από την πλευρά του, θα μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κέντρο, καθότι σε μικρή απόσταση από το λιμάνι θα συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του Μετρό/ΗΣΑΠ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ.