3 Ιούλιος 2020, 23:10 - Τελευταία Ενημέρωση: 3 Ιούλιος 2020, 22:43

Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα

  • Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα
    (Φωτ.: pixabay.com)

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια μπήκαν στη ζωή μας και όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνουν για πολλές ακόμη δεκαετίες. Στα πρώτα βήματά τους ένα από τα βασικά προβλήματα που έχουν να λύσουν οι κατασκευαστές είναι η αυτονομία, η οποία λόγω μπαταριών κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βελτιωθούν στο μέλλον. Κάθε άλλο, αφού από το 2023 αναμένονται μεγάλες αλλαγές στο βάρος και στη διάρκεια των μπαταριών, γεγονός που θα δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και αυτονομία.

Ο τρόπος οδήγησης είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν την αυτονομία.

Η ταχύτητα οδήγησης, η χρήση a/c, μουσικής, φώτων και άλλων παροχών που έχουν να κάνουν με απώλεια ενέργειας μειώνουν την αυτονομία. Από την άλλη, η τεχνολογία πάνω σε αυτό το κομμάτι κάνει μεγάλα άλματα, αφού υπάρχουν μια σειρά συστήματα που ανακτούν τη χαμένη ενέργεια από το φρενάρισμα ή από την οδήγηση σε κατηφορικό οδόστρωμα, προσθέτοντας έστω και ελάχιστη ενέργεια στην μπαταρία.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης. Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, άρα μικρότερη αυτονομία. Αν και οι επιδόσεις στη επιτάχυνση είναι εξαιρετικά υψηλές και μεγαλύτερες από αυτές ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η τελική ταχύτητα αποτελεί ακόμη και σήμερα τροχοπέδη στα περισσότερα αυτοκίνητα.

Σήμερα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναγκάζεται να πηγαίνει με μία συγκεκριμένη ταχύτητα σε διαδρομή εκτός πόλης για να βγάλει την αναμενόμενη αυτονομία.

Αξίζει να δούμε σήμερα στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα την τελική ταχύτητα όπως και την αυτονομία τους με οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες, ώστε να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα ως προς την χρήση τους στην χώρα μας και πάντα ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο εκάστοτε οδηγός. Όλα αυτά σε συνάρτηση με το γεγονός ότι τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο, και οι εξορμήσεις εκτός μεγάλων πόλεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται με φειδώ από τους ιδιοκτήτες τους.

Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων στη χώρα μας, με αλφαβητική σειρά των μοντέλων, είναι:

  • Audi e-tron: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 328 χλμ
  • BMW i3: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 246χλμ
  • Chevrolet Bolt EV: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 383χλμ
  • Citroen C-ZERO: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ
  • Hyundai Ioniq Electric: 165 χλμ/ώρα 311χλμ
  • Hyundai Kona: 167 χλμ/ώρα, αυτονομία από 470χλμ
  • Jaquar I-Pace: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 350 χλμ
  • Kia e-Niro: 155 χλμ/ώρα, αυτονομία από 455 χλμ
  • Kia Soul EV: 145 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150 χλμ
  • Mazda MX 30: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 209 χλμ
  • Mercedes B Class: 160 χλμ/ώρα, αυτονομία από 200 χλμ
  • Mercedes EQC: 180 χλμ/ώρα, αυτονομία από 454 χλμ
  • Mini Electric: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 270 χλμ
  • Mitsubishi i-MiEV: 130χλμ/ώρα, αυτονομία από 170 χλμ
  • Nissan Leaf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 255 χλμ
  • Opel e Corsa: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 337 χλμ
  • Porsche Taycan: 233 χλμ/ώρα, αυτονομία από 333 χλμ
  • Renault Zoe: 135 χλμ/ώρα, αυτονομία από 400 χλμ
  • Seat Mii Electric: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260 χλμ
  • Skoda CITIGOe IV: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260 χλμ
  • Smart electric: 125 χλμ/ώρα, αυτονομία από 145 χλμ
  • Tesla Model 3: 225 χλμ/ώρα, αυτονομία από 409 χλμ
  • Tesla Model Y: 217 χλμ/ώρα, αυτονομία από 506 χλμ
  • VW e Golf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 232 χλμ
  • VW Up!: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 256 χλμ
  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Κυριάκος Παρασίδης.