26 Μάιος 2020, 11:27 - Τελευταία Ενημέρωση: 26 Μάιος 2020, 11:38

Κεραμέως: Γιατί ανοίξαμε τα δημοτικά σχολεία – Τι θα γίνει με το ολοήμερο

  • Κεραμέως: Γιατί ανοίξαμε τα δημοτικά σχολεία – Τι θα γίνει με το ολοήμερο
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σωτήρης Μπαρμπαρούσης)

«Έχω ζητήσει στο υπουργείο Εσωτερικών να προσαρμοστεί το καθεστώς των αδειών των γονέων, που έχουν παιδιά που είναι στο ολοήμερο, ούτως ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση μειωμένου ωαρίου για να παραλάβουν τα παιδιά τους», τόνισε η υπουργός Νίκη Κεραμέως αναφορικά με την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η υπουργός επιβεβαίωσε πως για την ώρα το ολοήμερο σχολείο δεν θα λειτουργήσει. Το σκεπτικό του υπουργείου Παιδείας είναι να δοθεί έμφαση στα πρωινά τμήματα. Σε σχέση με όσα ακούγονται αναφορικά με το ενδεχόμενο να ανοίξουν νωρίτερα φέτος τα σχολεία, η Ν. Κεραμέως επιβεβαίωσε πως γίνεται προσπάθεια να συμβεί αυτό, αλλά οπωσδήποτε δεν θα είναι νωρίτερα από την 1η Σεπτέμβρη.

Αναλύοντας την απόφαση για άνοιγμα των δημοτικών, εξήγησε πως ο πρωθυπουργός είχε αναφέρει στο μήνυμά του, λίγο πριν ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια, ότι τα δημοτικά θα επαναλειτουργήσουν εάν η πορεία της πανδημίας στη χώρα είναι καθοδική. «Ακούμε τους ειδικούς, είχαμε ομόφωνη εισήγηση. Η πορεία της πανδημίας είναι καθοδική, και αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία», σημείωσε. Οι ειδικοί θεώρησαν ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι η ιδανική εποχή να ανοίξουν τα σχολεία, πρόσθεσε, υπενθυμίζοντας πως όπως είναι γνωστό τα παιδιά κολλάνε δυσκολότερα τον ιό. «Έχουμε μια προηγούμενη εμπειρία από τα γυμνάσια και τα λύκεια. Δεν είχαμε ούτε ένα κρούσματα και επιπλέον είχαμε μια υποδειγματική τήρηση των μέτρων, επεσήμανε η Ν. Κεραμέως, δίνοντας συγχαρητήρια στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που εφάρμοσαν τα μέτρα. «Ασφαλώς και δεν πρέπει να χαλαρώνουμε», υπογράμμισε η υπουργός.

«Δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα χωρίς ανοικτά σχολεία. Τα παιδιά του δημοτικού έχουν μείνει εκτός δομών ήδη τρεις μήνες. Μελέτες έχουν δείξει ότι εκτός σχολείου υπάρχει μια σημαντική επίπτωση στην εξέλιξη των παιδιών... Πνευματική εξέλιξη, κοινωνική, ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη», πρόσθεσε. «Είχαμε ένα χρέος στα παιδιά να επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο, τα σχολεία» είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Κοιτάξτε γύρω σας. Έχουν ανοίξει τα πάντα πλέον. Τα παιδιά είναι έξω παίζουν χωρίς κανόνες και μέτρα. Πολύ καλύτερο να βρίσκονται στο σχολείο όπου τηρούνται τα μέτρα και θα μάθουν να ζουν στη νέα κανονικότητα, από την στιγμή που έχουμε δει ότι η αποκλιμάκωση των μέτρων δεν έχει οδηγήσει σε αύξηση».