22 Μάιος 2020, 17:34 - Τελευταία Ενημέρωση: 22 Μάιος 2020, 17:38

Συντριβή αεροπλάνου στο Πακιστάν: Τουλάχιστον ένας επιζών, SOS είχε εκπέμψει το Airbus (φωτο, βίντεο)

  • Συντριβή αεροπλάνου στο Πακιστάν: Τουλάχιστον ένας επιζών, SOS είχε εκπέμψει το Airbus (φωτο, βίντεο)
    (Φωτ.: EPA / Rehan Khan)
  • Συντριβή αεροπλάνου στο Πακιστάν: Τουλάχιστον ένας επιζών, SOS είχε εκπέμψει το Airbus (φωτο, βίντεο)
    (Φωτ.: EPA / Rehan Khan)
  • Πακιστάν: «Χάσαμε τις μηχανές» είπε ο πιλότος πριν από τη συντριβή του Airbus (βίντεο)
    (Φωτ.: EPA / Shahzaib Akber)
  • Συντριβή αεροπλάνου στο Πακιστάν: Τουλάχιστον ένας επιζών, SOS είχε εκπέμψει το Airbus (φωτο, βίντεο)
    (Φωτ.: EPA / Rehan Khan)

Σε πυκνοκατοικημένη περιοχή έξω από το Καράτσι, τη μεγαλύτερη πόλη του Πακιστάν, συνετρίβη το Airbus A320 των Πακιστανικών Αερογραμμών (PIA) που είχε απογειωθεί από τη Λαχόρη. Στο αεροσκάφος βρίσκονταν 91 επιβάτες και οκταμελές πλήρωμα – οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ένας τραπεζίτης, ο Ζαφάρ Μαχμούντ, έχει επιζήσει από θαύμα.

Από την πρώτη στιγμή στο σημείο έσπευσαν δεκάδες σωστικά συνεργεία, ενώ όλα τα νοσοκομεία της περιοχής τέθηκαν σε κατάσταση συναγερμού.

Το σημείο της συντριβής θυμίζει κρανίου τόπο, με αποτέλεσμα να εκφράζονται φόβοι ότι μεταξύ των θυμάτων είναι και άνθρωποι που βρίσκονταν μέσα στα σπίτια τους.

Προς το παρόν η Airbus δηλώνει ότι δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένες πληροφορίες αναφορικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος, το οποίο συνέβη λίγες ημέρες μετά την επανέναρξη των πτήσεων που είχαν διακοπεί λόγω της πανδημίας. Το A320 ήταν 15 ετών και εκτελούσε την πτήση PK 8303· είχε αναχωρήσει από τη Λαχόρη στα ανατολικά του Πακιστάν με προορισμό το Καράτσι στα νότια.

Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι ο πιλότος, κατά τη δεύτερη προσπάθειά του να προσγειώσει το αεροσκάφος, έστειλε σήμα κινδύνου για απώλεια ισχύος και στους δύο κινητήρες. Κατά τα φαινόμενα ματαίωσε την πρώτη προσπάθεια που έκανε για προσγείωση και πραγματοποίησε περιστροφή για να επιχειρήσει εκ νέου. Τότε ένας από τους ελεγκτές στον πύργο ελέγχου τον ειδοποίησε ότι φαίνεται να κάνει αριστερή στροφή και να βγαίνει εκτός πορείας και τους έδωσε άδεια να προσγειωθεί σε κάποιον από τους δύο αεροδιαδρόμους.

Δώδεκα δευτερόλεπτα αργότερα ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου και του δόθηκε πάλι άδεια να προσγειωθεί. Αυτή ήταν η τελευταία επικοινωνία του πύργου ελέγχου με το Airbus.