8 Μάιος 2020, 21:33 - Τελευταία Ενημέρωση: 8 Μάιος 2020, 21:32

Οι Έλληνες στην πιο δεινή οικονομική θέση στην Ευρώπη – To 61% δεν μπορεί να εξοφλήσει λογαριασμούς

  • Οι Έλληνες στην πιο δεινή οικονομική θέση στην Ευρώπη – To 61% δεν μπορεί να εξοφλήσει λογαριασμούς
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Βασίλης Ψωμάς)

Τη δυσκολία που έχουν οι Έλληνες να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, μιας και τα έσοδά τους αυξάνονται λιγότερο από τα έξοδά τους, καταγράφει η πανευρωπαϊκή έρευνα-βαρόμετρο που έγινε στα τέλη Σεπτεμβρίου από την Intrum, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης και απαιτήσεων, σε 24.000 καταναλωτές από 24 χώρες.

Προτού ακόμα ξεσπάσει η κρίση με τον κορονοϊό, το 61% δήλωνε ότι δεν μπορεί να εξοφλήσει εγκαίρως τους λογαριασμούς του και το 40% ότι δανείζεται για να τους πληρώσει.

Έτσι, οι Έλληνες φαίνεται ότι είναι στην πλέον δεινή οικονομική θέση στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος όσων δεν μπορούν να είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους είναι στο 45%. Επίσης, στην Ευρώπη μόλις το 24% δανείζεται για τους λογαριασμούς.

Στην ίδια έρευνα οι δύο στους τρεις Έλληνες απάντησαν ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με το αυξημένο κόστος ζωής και ότι αδυνατούν να κάνουν αποταμίευση (38%). Τα προβλήματα, όμως, υπερβαίνουν τους καταναλωτές, καθώς το 93% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα δήλωσε ότι βλέπει ύφεση τα επόμενα πέντε χρόνια, έναντι του 54% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

«Η διαφορά μεταξύ της αύξησης των μισθών και του κόστους διαβίωσης αυξάνει ακόμη περισσότερο την πίεση στους Έλληνες καταναλωτές», επισημαίνεται στην έρευνα. Δυσκολία στο να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους δηλώνουν ότι έχουν και οι Νορβηγοί (48%) αλλά και οι Φινλανδοί (46%), ενώ το 33% τον Πολωνών και των Ρουμάνων ανέφερε ότι δανείζεται από οικογένεια και φίλους.

Η διαφαινόμενη –και πριν από την πανδημία– οικονομική επιβράδυνση στην Ευρώπη αυξάνει την αβεβαιότητα των καταναλωτών. Ήδη από τον Σεπτέμβριο το 44% ανέφερε ότι ανησυχεί πως μια εξασθενημένη ΕΕ θα βλάψει τα οικονομικά του, σε σύγκριση με το 42% το 2018. Αυτό είναι πιο εμφανές μεταξύ των καταναλωτών από την Πορτογαλία (64%), την Ελλάδα (63%) και την Ισπανία (62%).