13 Απρίλιος 2020, 23:45 - Τελευταία Ενημέρωση: 13 Απρίλιος 2020, 21:24

Ραγδαία αύξηση της δαπάνης των Ελλήνων καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα

  • Ραγδαία αύξηση της δαπάνης των Ελλήνων καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα
    (Φωτ.: Pete Linforth / pixabay.com)

Έρευνα η οποία διενεργήθηκε το διάστημα 30 Δεκεμβρίου 2019 έως 5 Απριλίου 2020 από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group, διαπιστώνει ραγδαία αύξηση της δαπάνης των Ελλήνων καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz, από 2.116 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice και από εκατομμύρια δεδομένα τοποθεσίας των Google Maps, χωρίς να επεξεργαστεί κανένα προσωπικό δεδομένο χρηστών.

Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online σουπερμάρκετ.

Αναλυτικότερα, αύξηση έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, παρατηρείται στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων που γίνεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες.

Σύμφωνα με την έρευνα, τον Μάρτιο εκατοντάδες κατηγορίες έχουν εκτοξευθεί από τις online αγορές, όπως παζλ με +1.654%, web cameras με +1.256% και στρώματα γυμναστικής με +772%, σε σχέση με τον φετινό Φεβρουάριο.

Ταυτόχρονα, η online επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται εδώ και τέσσερις εβδομάδες με πρωταγωνιστές τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας με +433%, τον Αθλητισμό & Hobby με +129% και τα Παιδικά - Βρεφικά Είδη με +118% για την εβδομάδα 30 Μαρτίου - 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου - 8 Μαρτίου 2020.

Σύμφωνα με την έρευνα, στο ίδιο διάστημα που εκτοξεύεται η online επισκεψιμότητα σε κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου μειώνεται δραματικά η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, εμπορικών κέντρων και χώρων ψυχαγωγίας σε ποσοστό που φτάνει το -85% μέσα στην εβδομάδα 30 Μαρτίου - 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με τη βάση των 5 εβδομάδων (3 Ιανουαρίου - 6 Φεβρουαρίου 2020).

Στον αντίποδα βρίσκονται κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη, όπως ενδεικτικά αμορτισέρ αυτοκινήτου με -99%, βαλίτσες ταξιδιού με -63% και γόβες με -51%.

Ωστόσο, ακόμα και η κατηγορία της μόδας έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης με αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου - 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την πασχαλινή περίοδο.

Η δρ Κατερίνα Φραϊδάκη, πρόεδρος του ΔΣ του GRECA, δήλωσε σχετικά: «Μετά την προκαταρκτική έρευνά μας στις 18 Μαρτίου, όπου αποτυπώσαμε τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και τη δικαιολογημένη αρνητική ψυχολογία μέρους των επιχειρηματιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, προχωρήσαμε σε διευρυμένη έρευνα για να αποτυπώσουμε με ακρίβεια τις τάσεις του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου το τελευταίο τρίμηνο. Το προϊοντικό ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς, γεγονός που παρατηρείται και στο σύνολο των χωρών του εξωτερικού. Οι καταναλωτές στρέφουν τις αγορές τους με μεγάλη ταχύτητα στο online και οι επιχειρηματίες επενδύουν περισσότερο από ποτέ στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σαφώς θα πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που έχουν αναδυθεί, ιδιαίτερα αυτές στο χώρο των logistics και του last mile delivery για την καλύτερη εμπειρία των καταναλωτών. Ο GRECA δεσμεύεται να συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του και σε αυτόν τον άξονα».

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Μ.Τσ.