2 Απρίλιος 2020, 22:08 - Τελευταία Ενημέρωση: 2 Απρίλιος 2020, 22:14

Covid-19: Βιταμίνη C από εσπεριδοειδή για το ανοσοποιητικό προτιμούν οι καταναλωτές

  • Covid-19: Βιταμίνη C από εσπεριδοειδή για το ανοσοποιητικό προτιμούν οι καταναλωτές
    (Φωτ.: pixabay.com)

Αυξημένη ως και 50% καταγράφεται η αγορά πορτοκαλιού στα σημεία πώλησής του στην Ελλάδα, ενώ με θετικό πρόσημο (4%) κινούνται και οι εξαγωγές, οι οποίες μέχρι και πριν την εμφάνιση της πανδημίας παρουσίαζαν υστέρηση 4%-5%.

Αυξημένη καταγράφεται και η ζήτηση για λεμόνια, χωρίς ωστόσο να καταγράφεται σημαντική μεταβολή, ενώ τα μανταρίνια σημειώνουν ήδη ρεκόρ εξαγωγών.

«Οι συστάσεις των ειδικών για κατανάλωση προϊόντων που ενισχύουν το ανοσοποιητικό έχουν στρέψει τους καταναλωτές σε μαζική αγορά εσπεριδοειδών, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού» επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών «Incofruit Hellas», Γιώργος Πολυχρονάκης, προσθέτοντας ότι δεν τίθεται θέμα ελλείψεων στην αγορά και ότι η επάρκεια είναι δεδομένη.

Όπως εξήγησε, όπως είναι αναμενόμενο, οι τιμές πώλησης των εσπεριδοειδών (πορτοκάλια, μανταρίνια και λεμόνια) αυξήθηκαν σε ποσοστό 25-35% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, λόγω της αυξημένης ζήτησης που καταγράφεται.

Ιδανική χαρακτήρισε την πώληση πορτοκαλιών τις τελευταίες τρεις βδομάδες ο Γ. Πολυχρονάκης, προσθέτοντας: «δυστυχώς όμως δεν υπάρχει επαρκής ανταπόκριση προσφοράς από τους Έλληνες παραγωγούς, σε αναμονή βελτίωσης των τιμών από την πλευρά τους, ενώ παρατηρούνται και καθυστερήσεις στη συγκομιδή, διαλογή και συσκευασία λόγω έλλειψης εργατικών χεριών και περιορισμού στην κινητικότητά τους, εξαιτίας των μέτρων που έχουν επιβληθεί κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού».

Προέβλεψε ότι μετά την κορύφωση της πανδημίας η ζήτηση σε πορτοκάλια αναμένεται να παρουσιάσει απότομη μείωση, και τόνισε ότι λόγω της μειωμένης τουριστικής κίνησης που αναμένεται φέτος, καλό είναι να υπάρξει ανταπόκριση από πλευράς παραγωγών στην εξυπηρέτηση της αυξημένης ζήτησης που σημειώνεται αυτήν την περίοδο.

Πτώση στην κίνηση στις λαϊκές – Άνοδος 50% συνολικά στην αγορά εσπεριδοειδών
Μπορεί η κίνηση στις λαϊκές αγορές του νομού Θεσσαλονίκης να καταγράφεται μειωμένη σε ποσοστό ως και 60% λόγω της λήψης μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού, αλλά οι καταναλωτές έχουν αυξήσει τις αγορές τους σε εσπεριδοειδή σε ποσοστό 50%, επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Κεντρικής-Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Θράκης, Βασίλης Μακρίδης. Η τιμή πώλησης για πορτοκάλια στις λαϊκές αγορές, κυμαίνεται, σύμφωνα με τον Β. Μακρίδη, από 70 λεπτά έως και 1 ευρώ ανά κιλό, ενώ σημείωσε ότι υπάρχει μια μεταβολή της τάξης του 10% το πολύ, έναντι της περιόδου πριν τον κορονοϊό.

Πάντως επισήμανε ότι δεν τίθεται θέμα ελλείψεων στις αγορές, ξεκαθαρίζοντας ότι επάρκεια υπάρχει παρά τα προβλήματα.

Μειωμένη ως 80% η κίνηση στην ΚΑΘ
Μειωμένη σε ποσοστό ως και 80% καταγράφεται η κίνηση στην Κεντρική Αγορά της Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), τόνισε ο πρόεδρος του συνδέσμου των 300 εμπόρων που λειτουργούν μέσα σε αυτήν, Γιάννης Χαραλαμπίδης, τονίζοντας ότι από τη μια βλέπει κανείς να πετιούνται τόνοι τομάτας και άλλων κηπευτικών, όπως και φράουλες, ενώ από την άλλη τα εσπεριδοειδή είναι ανάρπαστα.

«Τα πορτοκάλια φεύγουν σε ποσοστό 30% περισσότερο τις τελευταίες τρεις εβδομάδες έναντι του προηγούμενου διαστήματος, με την τιμή τους να καταγράφεται αυξημένη κατά 20% στα 60 λεπτά/κιλό», λέει, και τονίζει ότι για τα λεμόνια δεν παρατηρούνται αυξομειώσεις στην τιμή και τη ζήτησή τους, αφού με το κλείσιμο καταστημάτων εστίασης έχει επιτευχθεί ισορροπία.

Έκανε επίσης γνωστό ότι με εξαίρεση τις πατάτες, τα σκόρδα και τα κρεμμύδια, όλα τα υπόλοιπα προϊόντα στην αγορά δεν κινούνται ιδιαίτερα, αφού οι καταναλωτές τα αντιμετωπίζουν ως είδη πολυτελείας στην τρέχουσα περίοδο της πανδημίας.

«Το περιμέναμε ότι αυτό θα συνέβαινε, με δεδομένο ότι το 50% των πωλήσεων της αγοράς γίνεται από Βαλκάνιους, οι οποίοι περιόρισαν στο ελάχιστο τις αφίξεις τους, για να μην πω ότι τις σταμάτησαν εντελώς, λόγω των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού. Επιπλέον, με τα μέτρα που επιβλήθηκαν στις λαϊκές αγορές, αλλά και στην εστίαση, έχουμε χάσει μεγάλο μερίδιο αγοραστών», είπε ο Γ. Χαραλαμπίδης.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Έλενα Αλεξιάδου.