5 Φεβρουάριος 2020, 15:37 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Φεβρουάριος 2020, 15:42

Κοτόσουπα, το μαγικό φάρμακο για το κρυολόγημα

  • Κοτόσουπα, το μαγικό φάρμακο για το κρυολόγημα
    (Φωτ.: pixabay.com)

Με τα πρώτα συμπτώματα της γρίπης ή του κρυολογήματος πολλοί καταφεύγουμε σε ένα ζεστό πιάτο με κοτόσουπα, καθώς ξέρουμε εμπειρικά ότι είναι ένα από τα «μαγικά» φάρμακα, και η ευεργετική δράση της είναι γνωστή παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τη διαιτολόγο του Ιατρικού Κέντρου Beth Israel Deaconess του Harvard στη Βοστόνη, ωστόσο, υπάρχει τεκμηριωμένος λόγος που η κοτόσουπα είναι από τα καλύτερα γιατροσόφια για το κρυολόγημα.

«Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα μπολ με κοτόσουπα μπορεί να μειώσει τη ρινική συμφόρηση και τα συμπτώματα του κρυολογήματος, και αυτό οφείλεται στα συστατικά της. Με άλλα λόγια, ο ζεστός ζωμός είναι καταπραϋντικός ενώ ταυτόχρονα αποτελεί σημαντική πηγή ενυδάτωσης, ειδικά όταν είμαστε άρρωστοι ή έχουμε πονόλαιμο», αναφέρει η διαιτολόγος.

Με αυτήν τη λογική κάθε σούπα θα μπορούσε να ενυδατώσει τον οργανισμό, όμως μόνο η κοτόσουπα περιέχει τρυπτοφάνη – μια ουσία που βοηθά το σώμα να παράγει σεροτονίνη, το νευροδιαβιβαστή που ενισχύει τη διάθεση. Η διαδικασία αυτή προσφέρει αρκετά οφέλη στον άρρωστο, όταν νιώθει εξασθενημένος από τα συμπτώματα της γρίπης, και το κοτόπουλο είναι πηγή βασικών θρεπτικών ουσιών που ενισχύουν την ανοσία του οργανισμού, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Η διαιτολόγος αναφέρει ότι ακόμα και τα καρυκεύματα που προστίθενται στις διάφορες συνταγές για κοτόσουπα, ενισχύουν τις θεραπευτικές της ιδιότητες.

Συγκεκριμένα, αν προσθέσει κάποιος λίγο παραπάνω αλάτι, διαπιστώνει ότι το κοκκίνισμα των ματιών από τη γρίπη μειώνεται, αλλά παράλληλα βελτιώνεται η γεύση.

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές στις συνταγές για κοτόσουπα. Αρκετές περιλαμβάνουν και λαχανικά, τα οποία επίσης βοηθούν στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. Οι πιο συνηθισμένοι συνδυασμοί είναι τα καρότα, το κρεμμύδι και το σέλινο, τα οποία ενισχύουν σημαντικά το ζουμί της σούπας με βιταμίνες C και Κ, και άλλα αντιοξειδωτικά.

Επιπροσθέτως, τα ζυμαρικά μέσα σε μια κοτόσουπα (π.χ. φιδές) παρέχουν απαραίτητους υδατάνθρακες, που βοηθούν στην αίσθηση πληρότητας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη διαιτολόγο, ευεργετικός είναι ακόμη και ο ατμός από τη ζεστή κοτόσουπα: «Ο ατμός μπορεί να ανοίξει τους αεραγωγούς, διευκολύνοντας την αναπνοή. Έχει επίσης ένα ήπιο αντιφλεγμονώδες αποτέλεσμα που μπορεί δρα μυοχαλαρωτικά και απαλύνει τα συμπτώματα από το κρυολόγημα».

  • Πηγή: medicalxpress.com.