2 Φεβρουάριος 2020, 11:52 - Τελευταία Ενημέρωση: 2 Φεβρουάριος 2020, 15:12

Νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και το πώς θα κυκλοφορούν

  • Νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και το πώς θα κυκλοφορούν
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Γιάννης Κολεσίδης)

Τάξη σε μια σειρά ζητημάτων που αφορούν στην κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους των πόλεων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα δίτροχα μικρά μέσα μπορεί να έχουν εισέλθει στην καθημερινότητά μας, ωστόσο, απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο που να διέπει την κυκλοφορία τους και εγείρονται ζητήματα όχι μόνο ασφάλειας, αλλά και πρακτικά, όπως το πρόβλημα της στάθμευσης.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τους επόμενους μήνες αναμένεται το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις όλων των μικροοχημάτων.

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχουμε τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χλμ/ώρα και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα.

Στην πρώτη κατηγορία θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως δεν θα πρέπει να κινούνται εκεί όπου η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χλμ/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.

Σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25χλμ/ώρα), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας. Διαφορετικά, ενδέχεται να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, δρ Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ και γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν την πλέον πρόσφατη τάση στις αστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων, λειτουργούν συμπληρωματικά προς τα λοιπά μέσα, είναι εν γένει φιλικά προς το περιβάλλον, αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες και αποτελούν μέσο μετακίνησης χαμηλού κόστους.

«Επομένως έχουν τα χαρακτηριστικά που αναζητούν οι σύγχρονες βιώσιμες πόλεις, αλλά και οι πολίτες», πρόσθεσε. Παρ’ όλα αυτά, όπως τόνισε, ελληνικές πόλεις δεν ήταν έτοιμες να υποδεχτούν το κύμα αυτό της μικροκινητικότητας που εμφανίστηκε τόσο ξαφνικά (όπως αντίστοιχα δεν ήταν –και δεν είναι– έτοιμες ούτε οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές), γι’ αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθούν το συντομότερο δυνατό οι κανόνες και το απαραίτητο πλαίσιο για την ασφαλή ενσωμάτωση των πατινιών στην κυκλοφορία.

  • Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ.