20 Ιανουάριος 2020, 14:11 - Τελευταία Ενημέρωση: 20 Ιανουάριος 2020, 12:40

Έρχονται κίνητρα για απόκτηση και χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα

  • Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα
    (Φωτ.: pixabay.com)

Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών, ή επιδότηση της τιμής αγοράς, καθώς και πρόσθετα κίνητρα για τη διευκόλυνση της χρήσης τους –όπως δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους– μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως ανέφερε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά τη χθεσινή ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020.

Παράλληλα σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης. «Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο –μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020– με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων», ανέφερε η Αλ. Σδούκου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε, στην ελληνική αγορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10%, ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Σημειώνεται ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει πως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ επισήμανε τέλος ότι στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι η Αθήνα μαζί με το Μιλάνο έχουν την πρωτιά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο ΕΕ.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ.