17 Ιανουάριος 2020, 15:58 - Τελευταία Ενημέρωση: 17 Ιανουάριος 2020, 16:06

Με προβλήματα η διέλευση των φορτηγών στη γέφυρα Σερβίων

  • Με προβλήματα η διέλευση των φορτηγών στη γέφυρα Σερβίων
    (Φωτ.: Ευγενία Ρούσσου)

Ουρές φορτηγών και βαρέων οχημάτων, ειδικά προς το ρεύμα Σέρβια-Κοζάνη, που ξεπερνούν τα δύο χιλιόμετρα και φθάνουν έως την διασταύρωση του Βελβεντού, καταγράφονται το πρωί από την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων της Αστυνομικής διεύθυνσης Κοζάνης. Στην περιοχή επικρατεί πυκνή ομίχλη και η διέλευση των φορτηγών γίνεται με αργούς ρυθμούς, αφού έχει μειωθεί τόσο η ταχύτητα διέλευσης της γέφυρας (στα 40 χλμ), όσο και ο αριθμός των φορτηγών που είναι δυνατόν να βρίσκονται ταυτόχρονα πάνω στη γέφυρα.

Η απόφαση προβλέπει τη διέλευση, κάθε φορά, μόνο ενός φορτηγού οχήματος με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Επίσης προβλέπεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 50 τόνων.

Σύμφωνα με τον διοικητή της Τροχαίας Φίλιππο Ζουρνατζή, η απόφαση εφαρμογής του μέτρου θα διαρκέσει έως τις 15/2/2020, διάστημα κατά το οποίο θα εκδοθεί απόφαση από την αρμόδια υπηρεσία για τον καθορισμό του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας και τον περιορισμό κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 50 τόνων, με παράλληλη τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης. Στις δύο εισόδους της γέφυρας υπάρχουν περιπολικά της Τροχαίας, που ρυθμίζουν την κυκλοφορία των φορτηγών, ενώ στόχος είναι να τοποθετηθεί ηλεκτρονική σήμανση που να ενημερώνει έγκαιρα τους οδηγούς για την κυκλοφοριακή κατάσταση στη γέφυρα.

Τα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των οχημάτων στη γέφυρα Σερβίων ζήτησε με έγγραφο του από την Αστυνομική Διεύθυνση Κοζάνης ο περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης, μετά την αυτοψία που πραγματοποίησε τεχνικός εμπειρογνώμονας ο οποίος διαπίστωσε κάθετες μετακινήσεις στους προβόλους ορισμένων στοιχείων όπου στηρίζεται το κατάστρωμα της γέφυρας. Το θέμα έχει θέσει σε συναγερμό τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας ενώ ετοιμάζεται μελέτη για τα πρώτα μέτρα άμεσης παρέμβασης στο πρόβλημα.

Η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων είναι από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 16 Μαρτίου 1972 και ολοκληρώθηκε το 1976. Η γέφυρα κατασκευάστηκε πάνω στην κοίτη του Αλιάκμονα, όπου δημιουργήθηκε για τις ανάγκες των υδροηλεκτρικών φραγμάτων της ΔΕΗ η λίμνη Πολύφυτου, μια από τις μεγαλύτερες τεχνητές λίμνες της χώρας.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σπ. Κουταβάς.