9 Ιανουάριος 2020, 09:47 - Τελευταία Ενημέρωση: 9 Ιανουάριος 2020, 10:00

Συντριβή ουκρανικού Boeing στο Ιράν: Πιθανότερο το σενάριο της μηχανικής βλάβης

  • Συντριβή ουκρανικού Boeing στο Ιράν: Πιθανότερο το σενάριο της μηχανικής βλάβης
    Συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι του πληρώματος του Boeing των Διεθνών Ουκρανικών Αερογραμμών αφήνουν λουλούδια και κεριά στο διεθνές αεροδρόμιο του Κιέβου (φωτ.: EPA / Sergey Dolzhenko)

Το σενάριο της βλάβης στον κινητήρα και όχι της κατάρριψης από πύραυλο φέρονται να επεξεργάζονται οι ειδικοί εμπειρογνώμονες που έχουν κληθεί να διερευνήσουν τα αίτια της πτώσης του Boeing 737-800 NG των Διεθνών Ουκρανικών Αερογραμμών (Ukraine International Airlines – UIA) την Τετάρτη λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Τεχεράνης με προορισμό το Κίεβο.

Και οι 176 επιβαίνοντες στην πτήση PS752, στην πλειοψηφία τους Ιρανοί και Ιρανοκαναδοί, σκοτώθηκαν κατά τη συντριβή.

Μιλώντας στο Reuters, τρεις Αμερικανοί, ένας Ευρωπαίος και ένας Καναδός που ζήτησαν να μην κατονομαστούν μιας και σχετίζονται με τις υπηρεσίες ασφαλείας, επιβεβαίωσαν ότι το πιο πιθανό είναι να υπήρξε βλάβη στον κινητήρα. Μάλιστα, η καναδική πηγή έκανε λόγο για υπερθέρμανση.

Το 737-800, ένα από τα μοντέλα της Boeing που χρησιμοποιείται σε ευρεία κλίμακα διεθνώς, έχει καλό ιστορικό ως προς την ασφάλεια και δεν είναι εφοδιασμένο με το λογισμικό που πιστεύεται ότι προκάλεσε τα δύο δυστυχήματα με τα 737 MAX, το 2018 και το 2019 στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, αντίστοιχα.

Ιράν: Ουκρανικό Boeing 737 συνετρίβη στην Τεχεράνη (φωτο)
(Φωτ.: Twitter / Iranian_RCS)

Ο ιρανικός Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε σήμερα ότι το αεροσκάφος είχε κάνει αναστροφή και επέστρεφε στο αεροδρόμιο «Ιμάμης Χομεϊνί» εξαιτίας ενός προβλήματος. Οι εποπτικοί φορείς έχουν ήδη στα χέρια τους τα στοιχεία του Aireon, του παγκόσμιου συστήματος εντοπισμού της θέσης των αεροσκαφών, χάρη στο οποίο οι εμπειρογνώμονες σε ΗΠΑ και Καναδά καθήλωσαν τα 737 MAX μιας και διαπίστωσαν κοινά χαρακτηριστικά στα δύο δυστυχήματα.

Η αμερικανική Boeing, που είδε τη μετοχή της χθες να κατρακυλά, ανέφερε ότι είναι διατεθειμένη να βοηθήσει με όποιον τρόπο της ζητηθεί, ενώ η CFM, η κατασκευάστρια των κινητήρων που ανήκει στην αμερικανική General Electric και στη γαλλική Safran, ανέφερε ότι είναι πρόωρο να γίνονται υποθέσεις για τα αίτια του δυστυχήματος.

Με βάση τη Σύμβαση του Σικάγου, οι ΗΠΑ και η Ουκρανία, η χώρα δηλαδή που κατασκεύασε το αεροσκάφος και η χώρα που το εκμεταλλευόταν, έχουν το δικαίωμα να ορίσουν εμπειρογνώμονα. Το Ιράν, ωστόσο, αποκλείει τη συμμετοχή Αμερικανού στην έρευνα.

Ανάμεσα στα θύματα είναι 82 Ιρανοί, 63 Καναδοί και 11 Ουκρανοί, σύμφωνα με τις ουκρανικές Αρχές. Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός του Καναδά, οι 138 επιβάτες επρόκειτο να μετεπιβιβαστούν από το Κίεβο. Το ταξίδι Τεχεράνη-Τορόντο μέσω της ουκρανικής πρωτεύουσας είναι δημοφιλές για τους Καναδούς ιρανικής καταγωγής, ελλείψει απευθείας πτήσεων.

Ανάμεσα στα θύματα ήταν πολλοί φοιτητές και καθηγητές πανεπιστημίων που επέστρεφαν μετά τις διακοπές τους και ένα νεόνυμφο ζευγάρι Καναδών ιρανικής καταγωγής, 26 και 25 ετών, που είχαν πάει να παντρευτούν στο Ιράν. Στο αεροπλάνο επέβαιναν επίσης τέσσερις καλεσμένοι στο γάμο.