12 Απρίλιος 2014, 12:25 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 19:22

Η δίαιτα της Μεγάλης Εβδομάδας

  • Πώς οφελεί την υγεία μας η νηστεία της Σαρακοστής;

Η διατολόγος διατροφολόγος Ελίνα Ασημακοπούλου προτείνει ένα μενού για διαίτα μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα

*Μαζί με κάθε μεσημεριανό να πίνετε πριν και μετά 1 ποτήρι πράσινο τσάι με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες.

Για μεγέθυνση ή εκτύπωση του προγράμματος διατροφής πατήστε δεξί κλικ πάνω στην εικόνα και άνοιγμα εικόνας σε νέα καρτέλα.

Γιατί δίαιτα μέσα στη νηστεία

Θα αναρρωτιέσαι φυσικά τι είναι αυτό που κάνει τη νηστεία και τα πιάτα της Σαρακοστής μπορούν να αποτελούν την καλύτερη περίοδο για να ξεκινήσεις παράλληλα και δίαιτα. Κι όμως, η διαιτολόγος σιατροφολόγος Ελίνα Ασημακοπούλου έχει τους λόγους:

Η αποχή από τα ζωικά λίπη αδυνατίζει:

Μελέτη της κλινικής προληπτικής ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης έδειξε επίσης ότι τα άτομα που νηστεύουν παρουσιάζουν μειωμένα επίπεδα λιποπρωτεϊνών στο αίμα και χαμηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας, ενώ αποκτούν υποσυνείδητα καλές διατροφικές συνήθεις, υιοθετώντας μια διατροφή φτωχή σε κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη και πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη, φυτικές ίνες και βιταμίνες.

Τρως περισσότερα φρούτα και λαχανικά:

"Το μεγαλύτερο ίσως πλεονέκτημα της νηστείας είναι η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών και φρούτων, με αποτέλεσμα την αυξημένη πρόσληψη αδιάλυτων φυτικών ινών που ευθύνονται για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας" εξηγεί η διαιτολόγος. Και οι φυτικές ίνες συντελούν φυσικά και στη καλύτερη ρύθμιση του βάρους.

Η Σαρακοστή αγαπά τα αντιοξειδωτικά:

Η σαρακοστή είναι πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικά αφού χαρακτηρίζεται από υψηλή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, δημητριακών, ζυμαρικών και ξηρών καρπών. Έτσι, η νηστεία είναι συνώνυμο της αντιοξειδωτικής δίαιτας, της υγείας και της ευεξίας.

Χρειάζομαι συμπληρώματα διατροφής;

Η διαιτολόγος σημειώνει παρ'όλα αυτά πως κάποιες λανθασμένες επιλογές στη νηστεία μπορεί να στερήσουν από τον οργανισμό πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Και κάπως έτσι εύλογα αναρρωτιέσαι. Μήπως πρέπει να καταφύγεις σε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής:  "Συχνά, ο αυξημένος φόρτος εργασίας και οι υψηλές απαιτήσεις της καθημερινότητας καθιστούν τη λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων απαραίτητη συνδυαστικά με ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο" σημειώνει η κα. Ασημακοπούλου.

- Μία πολυβιταμίνη κατά την περίοδο της σαρακοστιανής νηστείας μπορεί να ενισχύσει την πρόληψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, βοηθώντας έτσι στη γενική ευεξία και τόνωση του οργανισμού.

- Βασιλικός Πολτός: Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Βοηθά στη γενική τόνωση και ευεξία του οργανισμού, βελτιώνει τη μνήμη και την πνευματική λειτουργία και αυξάνει την ενέργεια και την αντοχή. Συνιστάται η λήψη του πρωινές ώρες, μακριά από το φαγητό. Θέλει προσοχή από άτομα που πάσχουν από αλλεργία στη γύρη ή/και το μέλι.

*Η συμβουλή κάποιου ειδικού είναι πάντοτε απαραίτητη πριν τη χρήση οποιουδήποτε συμπληρώματος. 

Πηγή: tlife.gr