22 Σεπτέμβριος 2019, 19:27 - Τελευταία Ενημέρωση: 22 Σεπτέμβριος 2019, 19:09

Μανιτάρια: 5 σημαντικά οφέλη για την υγεία

  • Μανιτάρια: 5 σημαντικά οφέλη για την υγεία
    (Φωτ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Υπάρχουν πολλές ποικιλίες μανιταριών, και όσα είναι βρώσιμα μπορούν να ωφελήσουν με πολλούς τρόπους την υγεία.

Δείτε πέντε σημαντικά οφέλη από την κατανάλωση μανιταριών:

Δεν έχουν θερμίδες
Μία μερίδα ωμών λευκών μανιταριών δίνει μόλις 20 θερμίδες, μηδέν λιπαρά και σχεδόν καθόλου αλάτι. Προκαλούν όμως κορεσμό, σχεδόν ίδιο με αυτόν που προσφέρει η κατανάλωση κρέατος. Αποτελούν λοιπόν εξαιρετική τροφή για όσους προσπαθούν να χάσουν κιλά ή να διατηρήσουν το βάρος τους.


(Φωτ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Είναι αντιφλεγμονώδη
Χάρη στα αντιοξειδωτικά εργοθειονίνη και σελήνιο δρουν κατά της φλεγμονής στον οργανισμό. Είναι εξαιρετική τροφή για όσους έχουν υποστεί τραυματισμό ή πάσχουν από αυτοάνοσες παθήσεις όπως πολλαπλή σκλήρυνση, ρευματοειδή αρθρίτιδα ή λύκο.

Ωφελούν τα οστά
Μία μερίδα μαγειρεμένων μανιταριών παρέχουν το ⅓ της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας χαλκού, ενός βασικού ιχνοστοιχείου που είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών.

Αποτελούν επίσης τη μοναδική μη εμπλουτισμένη φυτικής προέλευσης πηγή βιταμίνης D, η οποία είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου.

Ιδανική για χορτοφάγους
Οι χορτοφάγοι και οι vegan πρέπει να καταβάλλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για να καλύψουν τις ανάγκες σε βιταμίνη D.


(Φωτ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Μέταλλα όπως ο σίδηρος, το σελήνιο, το κάλιο, ο χαλκός και ο φώσφορος, είναι επίσης πιθανό να μην λαμβάνονται σε επαρκείς ποσότητες από όσους ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή. Τα μανιτάρια περιέχουν όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά, αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Δρουν κατά της γήρανσης
Ερευνητές από Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνιας εξέτασαν δεκατρείς ποικιλίες μανιταριών και διαπίστωσαν ότι έχουν υψηλές ποσότητες δύο σημαντικών αντιοξειδωτικών ουσιών, εργοθειονίνης και γλουταθειόνης, γνωστές και οι δύο για τις αντιγηραντικές τους ιδιότητες.

Οι λαοί με μεγαλύτερη κατανάλωση εργοθειονίνης στη διατροφή τους, όπως οι Γάλλοι και οι Ιταλοί, παρουσιάζουν μικρότερα ποσοστά νευροεκφυλιστικών παθήσεων.

Από όλες τις ποικιλίες που εξετάστηκαν, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα μανιτάρια porcini (βασιλομανίταρα) είχαν τις υψηλότερες συγκεντρώσεις των δύο ενώσεων.

  • Πηγή: Medical Daily / onmed.gr.