13 Σεπτέμβριος 2019, 13:14 - Τελευταία Ενημέρωση: 13 Σεπτέμβριος 2019, 12:55

Λειτουργικά αναλφάβητοι πολλοί μαθητές Λυκείου στην Ελλάδα

  • Λειτουργικά αναλφάβητοι πολλοί μαθητές Λυκείου στην Ελλάδα
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ορέστης Παναγιώτου)

Στη διαπίστωση ότι μεγάλη μερίδα των Ελλήνων μαθητών ενδέχεται να τελειώσει το σχολείο υστερώντας σημαντικά σε γνώσεις σε κρίσιμα μαθήματα που αντιστοιχούν σε βασικές δεξιότητες, καταλήγει η έκθεση για το 2019 που συνέταξε η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, το 48,4% των μαθητών της Β’ Λυκείου βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση. Σε Άλγεβρα και Γεωμετρία τα ποσοστά ήταν 38,9% και 44,2%, αντίστοιχα. Στη Νεοελληνική Γλώσσα «κόπηκε» το 7,1%.

Στα επαγγελματικά Λύκεια, κάτω από τη βάση πήρε το 20,4% στη Νεοελληνική Γλώσσα, το 52,7% στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία. Το δείγμα είναι από τη Β’ Λυκείου και… αφήνει μετεξεταστέους το 41% των μαθητών στη Φυσική και το 40,8% στη Χημεία.

«Τα προβλήματα δεν είναι αποκλειστικά του Λυκείου, αλλά όλων των βαθμίδων που συσσωρευτικά κατέληξαν στο Λύκειο», επισημαίνει στην έκθεσή της η ανεξάρτητη Αρχή. Βέβαια, όπως τονίζει, προβληματίζει το γεγονός ότι στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο δεν γίνονται αντιληπτά τα πρώτα σημάδια του λειτουργικού αναλφαβητισμού των μαθητών.

Αυτό που προτείνεται είναι να αναμορφωθεί το νομοθετικό πλαίσιο ώστε να γίνεται αξιολόγηση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες, και παράλληλα να υπάρχει επιμόρφωση των καθηγητών στο πώς θα κάνουν την αξιολόγηση καθώς και νέα εκπαιδευτικά εργαλεία.