12 Αύγουστος 2019, 10:39 - Τελευταία Ενημέρωση: 12 Αύγουστος 2019, 10:39

Συμβουλές μακροζωίας από δρομέα 103 ετών!

  • Συμβουλές μακροζωίας από δρομέα 103 ετών!
    Η υπεραιωνόβια Τζούλια Χόκινς στα κουλουάρ (φωτ.: USATF)

Αν υπάρχει ένας ειδικός που μπορεί να δώσει καλές συμβουλές για μακροζωία, αυτός δεν είναι άλλος από μια υπεραιωνόβιο δρομέα, που κάνει μάλιστα και ρεκόρ! Ο λόγος για την Τζούλια Χόκινς, 103 ετών, η οποία είναι γνωστή για τις διακρίσεις που έχει λάβει στους παναμερικανικούς αγώνες της τρίτης ηλικίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αμερικανίδα, προγιαγιά πλέον, κατέχει το ρεκόρ στα 100 μέτρα με 39,62 δευτερόλεπτα.

Πριν μπει στους στίβους και ξεκινήσει το τρέξιμο, η κάτοικος του Μπάτον Ρόουζ, στον ελεύθερο χρόνο της, συνήθιζε να κάνει καθημερινές βόλτες, να φροντίζει τα λουλούδια της (και ειδικά το μπονσάι της), και να βγαίνει για φαγητό με φίλους σχεδόν κάθε μέρα.

Με το παρατσούκλι «τυφώνας» για τα κατορθώματα της στον στίβο, η Χόκινς έκλεισε τη συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα στους New York Times με τρεις συμβουλές μακροζωίας: «Κρατήστε τον εαυτό σας σε καλή φόρμα αν μπορείτε. Να έχετε πολλά ενδιαφέροντα. Και ψάξε για μαγικές στιγμές». Πρόσθεσε: «Αυτό είναι κάτι που έχω κάνει στη ζωή μου –σκεφτείτε τα πράγματα που είναι μαγικές στιγμές που σας συμβαίνουν, όπως τα ηλιοβασιλέματα και οι ηλιόλουστες παραλίες, τα ουράνια τόξα, τα όμορφα πουλιά, η μουσική και τα υπέροχα σχόλια των ανθρώπων προς εσάς. Όλες αυτές είναι μαγικές στιγμές και είναι δωρεάν για όλους. Φροντίστε να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για όλα αυτά».

Οι συμβουλές της είναι παραπλήσιες με την έρευνα που υποστηρίζεται από την επιστήμη. Μελέτες δείχνουν ότι το τρέξιμο, το περπάτημα, το κολύμπι, βοηθούν πολύ τον άνθρωπο να έχει θετική στάση στη ζωή, καθαρίζουν το μυαλό και δεν αφήνουν το πνεύμα να φθαρεί. Αλλά τα καλύτερα αποτελέσματα ψυχικής και σωματικής υγείας για τους ανθρώπους άνω των 50 προέρχονται από ένα συνδυασμό αερόβιας προπόνησης και αναερόβιας άσκησης. Είναι ενδεικτικά τα αποτελέσματα μιας μελέτης στις ΗΠΑ, σε περίπου 4.000 ενήλικες, όπου διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που περπάτησαν για περίπου δύο λεπτά κάθε ώρα, είχαν 33% χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν πρόωρα σε σχέση με εκείνους που κάθονταν όλη την ημέρα.

Το να έχεις χόμπι ή ενδιαφέροντα έχει επίσης πολλά οφέλη.

Μπορούν να έχουν θεραπευτικά αποτελέσματα, να αναζωπυρώσουν τη δημιουργικότητα και την κοινωνική συναναστροφή, να προσφέρουν ανακούφιση από το στρες και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη. Και, όπως η Χόκινς προτείνει, να έχουμε δηλαδή τα μάτια ανοιχτά για «μαγικές στιγμές», έρευνες σε ηλικιωμένους έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που παραμένουν ανοιχτοί σε νέες ιδέες και εμπειρίες τείνουν να ζουν περισσότερο.

  • Πηγή: businessinsider.com.