17 Μάρτιος 2014, 16:43 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 19:27

Θεατρική τριλογία με θέμα την Πόντια Γυναίκα, από τον Φάρο Ποντίων

  • Θεατρική τριλογία με θέμα την Πόντια Γυναίκα, από τον Φάρο Ποντίων

Θεατρική τριλογία με θέμα την Πόντια Γυναίκα, από τον Φάρο Ποντίων
 
Ο Φάρος Ποντίων Πατρών, με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας της γυναίκας, διοργανώνει  μια βραδιά αφιερωμένη στις γυναίκες του Πόντου, το ερχόμενο Σάββατο, 22 Μαρτίου 2014, στις  8.00 μ.μ., στο Συνεδριακό κέντρο της Αγοράς Αργύρη (Αγίου Ανδρέου 14 και Ζαΐμη).

Θα παρουσιασθούν τρία θεατρικά μονόπρακτα, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Πρόκειται για σύγχρονα, αριστοφανικά έργα, εμπνευσμένα από τη γυναίκα του χθες και του σήμερα, γραμμένα από την Γιούλη Γεωργιάδου, τα οποία και παρουσιάζει η ίδια. Μια θεατρική παράσταση, που πιστεύουμε ότι θα απολαύσουν όχι μόνο οι Πόντιοι της Πάτρας, αλλά και η πόλη ολόκληρη!

Η Γιούλη Γεωργιάδου, καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας, γεννήθηκε στη Δράμα. Σήμερα, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Οι γονείς της, δάσκαλοι και οι δύο, με πολυετή προσφορά στα δημοτικά σχολεία της Δράμας, ήταν Πόντιοι πρόσφυγες.   Αυτό εξηγεί, το ότι η Γιούλη κουβαλάει τον Πόντο μέσα της.  Για πολλά χρόνια δραστηριοποιείται ενεργά, σε διάφορα Ποντιακά σωματεία, όπου, άλλοτε ως συγγραφεύς  και άλλοτε ως ηθοποιός, συμμετέχει σε διάφορες Ποντιακές παραστάσεις, ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα πρόσφατα Ποντιακά θεατρικά έργα της,  διακρίνονται από αριστοφανικό ύφος και έντονο-έξυπνο αυτοσαρκασμό.

Η παρχαρομάνα (Η μάνα των βοσκοτόπων).

Η γυναίκα «Παρχαρομάνα», η οικοδέσποινα των παρχαριών του Πόντου, που αναλαμβάνει πάνω στα βουνά, την εκπαίδευση των νεαρών κοριτσιών, κατά τους θερινούς μήνες και την προετοιμασία τους,  να γίνουν άξιες νοικοκυρές στις μελλοντικές τους οικογένειες.

Έμορφος και πασεμέντζα (Όμορφη και παχιά).

Η γυναίκα θηλυκό, που καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες να ακολουθήσει τα πρόσωπα  της εποχής.

Η κεμεντζετζού  (Η λυράρισα).

Η γυναίκα «Κεμεντζεντζού», που καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες να ξεπεράσει την αδυναμία της ως γυναίκα και  να μάθει να παίζει «κεμεντζέ», το όργανο που θα την καταξιώσει ισάξια με τον άνδρα κεμεντζεντζή, ως άξια συνεχιστή της παράδοσης του Πόντου.

Πηγή: thebest.gr