22 Ιούλιος 2019, 17:31 - Τελευταία Ενημέρωση: 22 Ιούλιος 2019, 17:16

Κεραμέως: Ελάχιστη βάση για τα Πανεπιστήμια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης σπουδών

  • Κεραμέως: Ελάχιστη βάση για τα Πανεπιστήμια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης σπουδών
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλέξανδρος Μπελτές)

Τους άξονες της πολιτικής που θα εφαρμόσει στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανέπτυξε η Νίκη Κεραμέως κατά την τρίτη και τελευταία ημέρα ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Η υπουργός εξήγγειλε, μεταξύ άλλων, ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, χρονικό όριο ολοκλήρωσης των σπουδών, κατάργηση του ασύλου, ένα σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών και επαναφορά του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

«Για να βελτιώσουμε τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, θα πρέπει να μπορούμε να τις μετρήσουμε και να τις αποτιμήσουμε», δήλωσε, τονίζοντας ότι θα δοθεί έμφαση στα οικονομικά της εκπαίδευσης. Αναφερθείσα στην αριστεία, τόνισε ότι «για εμάς, δεν είναι ρετσινιά, είναι στάση ζωής».

Οι εξαγγελίες για την προσχολική, την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η υπουργός ανακοίνωσε ότι θα δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης, ενώ διαμήνυσε ότι το σχολείο θα απελευθερωθεί από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του υπουργείου Παιδείας. Αναλυτικά, τα μέτρα που εξήγγειλε:

  • Απλούστευση των διαδικασιών για εκπαιδευτικές δράσεις, όπως σχολικές εκδρομές και συμμετοχή σε διαγωνισμούς.
  • Αναβάθμιση του ρόλου του διευθυντή, νέο σύστημα επιλογής στελεχών, αναδιοργάνωση δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
  • Μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Σύστημα αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών, με στόχο την επιβράβευση και τη βελτίωσή τους.
  • Μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς.
  • Επίσπευση της πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.
  • Επαναφορά του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.
  • Εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο με εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή.
  • Ενίσχυση της εκμάθησης ξένων γλωσσών και πληροφορικής.
  • Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, αλλά και ψηφιακών δεξιοτήτων.
  • Καθιέρωση του επαγγελματικού προσανατολισμού από το Γυμνάσιο.
  • Ανάπτυξη της ενταξιακής εκπαίδευσης για την Ειδική Αγωγή.
  • Ενίσχυση της αυτονομίας του Λυκείου με παρεμβάσεις για το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις.
  • Νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, αλλά και προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Οι εξαγγελίες για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση

«Στόχος του υπουργείου είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς», είπε η Νίκη Κεραμέως, εξαγγέλλοντας:

  • Ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ.
  • Νέο πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας.
  • Δυνατότητα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε κάθε ενδιαφερόμενο, στο πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.

Οι εξαγγελίες για Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εισαγωγή σε Πανεπιστήμια
Εκτός από την ελάχιστη βάση εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα καθορίζεται από τα ίδια τα Ιδρύματα, την κατάργηση του ασύλου και την ανώτατη περίοδο σπουδών (ν+2), η υπουργός ανέφερε ότι:

  • Θεσπίζονται σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.
  • Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.
  • Απελευθερώνονται οι μεταπτυχιακές σπουδές.
  • Διευρύνεται η δημιουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.
  • Θωρακίζεται η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) με διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα. Η κρατική χρηματοδότηση θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια.