4 Ιούλιος 2019, 11:19 - Τελευταία Ενημέρωση: 4 Ιούλιος 2019, 11:14

Πώς επιβάτης πλοίου αποζημιώθηκε για την απώλεια αποσκευής

  • Πώς επιβάτης πλοίου αποζημιώθηκε για την απώλεια αποσκευής
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Φώτης Πλέγας)

Αποζημίωση ύψους 500 ευρώ διεκδίκησε και τελικά πήρε μία μητέρα που προσέφυγε στο Συνήγορο του Καταναλωτή επειδή χάθηκε η αποσκευή του ανήλικου γιου της κατά το ταξίδι του με πλοίο από την Άνδρο στη Ραφήνα, κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής. Σύμφωνα με την αναφορά που κατατέθηκε στην ανεξάρτητη Αρχή, το πλήρωμα του πλοίου υπέδειξε στον ανήλικο να αφήσει τη βαλίτσα στο γκαράζ, αλλά όταν την αναζήτησε κατά την άφιξη στο λιμάνι δεν τη βρήκε.

Το αποτέλεσμα ήταν ο μαθητής να ταξιδέψει στα Ιωάννινα, όπου ήταν ο τελικός προορισμός της εκδρομής, χωρίς τα ρούχα και τα προσωπικά του αντικείμενα.

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία αρχικά απάντησε ότι δεν φέρει καμία ευθύνη για την αποσκευή, ωστόσο ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισήμανε ότι «σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών κατά τις θαλάσσιες μεταφορές (ν. 4195/2013), ο μεταφορέας ευθύνεται για τη ζημία που προκαλείται στον επιβάτη, εξαιτίας απώλειας ή φθοράς των αποσκευών του, με την εξαίρεση των αποσκευών καμπίνας, εκτός αν αποδείξει ότι το συμβάν που προκάλεσε την απώλεια ή τη φθορά δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του».

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το προσωπικό όφειλε να επιτηρεί το χώρο των αποσκευών, γι’ αυτό και η εταιρεία υποχρεώθηκε να δώσει την αποζημίωση. Να σημειωθεί ότι για τη φθορά και την απώλεια αποσκευών ο νόμος ποσοτικό περιορισμό ύψους 730 ευρώ περίπου.