14 Ιούνιος 2019, 16:24 - Τελευταία Ενημέρωση: 14 Ιούνιος 2019, 16:23

Πανελλήνιες 2019: Τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας στη Χημεία

  • Πανελλήνιες 2019: Τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας στη Χημεία
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλέξανδρος Βλάχος)

Με τα μαθήματα της Χημείας, των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας και των Λατινικών (για τελευταία φορά) ολοκληρώθηκαν σήμερα οι Πανελλήνιες για αρκετούς μαθητές και μαθήτριες των Γενικών Λυκείων – ακολουθεί η Βιολογία (Γενικής Παιδείας και ΟΠ Θετικών Σπουδών) για όσους είναι υποψήφιοι σε δύο επιστημονικά πεδία. Τα ειδικά μαθήματα θα εξεταστούν από τις 21 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου.

Δείτε εδώ τις εκφωνήσεις των θεμάτων.

Για καλά προετοιμασμένους η Χημεία
Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος χαρακτηρίζει τα θέματα στη Χημεία (ΟΠ Θετικών Σπουδών) ως «τα δυσκολότερα της δεκαετίας», μιας και οι υποψήφιοι θα έπρεπε να είχαν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. «Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου», τονίζεται.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βαλένα Αξιώτη, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων, σημείωσε ότι τα θέματα ήταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές, καθώς ήταν πολλά σε όγκο. «Τα θέματα Γ’ και Δ’ ήταν κάπως πιο δύσκολα και αναφέρονταν στα κεφάλαια 4 και 5, αλλά ένας πολύ καλά διαβασμένος μαθητής θα δυσκολευόταν ίσως μόνο στο Δ’. Το σημαντικό ήταν να μπορέσουν να διαχειριστούν τον χρόνο, καθώς ήταν πολλά τα θέματα και ίσως κάποιος να μην πρόλαβε να τα λύσει όλα», συμπλήρωσε.

Οι καλά προετοιμασμένοι πιάνουν το 20
Φέτος οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάστηκαν για τελευταία φορά στα Λατινικά (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα οποία την επόμενη σχολική χρονιά θα αντικατασταθούν από την Κοινωνιολογία. «Οι καλά διαβασμένοι μαθητές εύκολα θα μπορέσουν να γράψουν 20», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Παναγιώτα Ντούλα, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων.

«Τα κείμενα και οι γραμματικές ασκήσεις που ζητήθηκαν ήταν τέτοια που ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να ανταπεξέλθει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ σε ό,τι αφορά στο συντακτικό ζητήθηκαν κοινότυπες παρατηρήσεις, σε εύκολα παραδείγματα», πρόσθεσε.

Απαιτητικά τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά μιας και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. «Γενικά, τα θέματα είχαν κυρίως αλγεβρική προσέγγιση και λιγότερο θεωρητική. Θεωρούνται πιο απαιτητικά από τα περσινά σε ό,τι αφορά στο κομμάτι των ασκήσεων, ενώ μια άρτια απάντηση από τη μεριά των υποψηφίων απαιτεί λεπτομερή προετοιμασία, σε βάθος κατανόηση της ύλης και εξοικείωση με αυτή», τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι οικονομολόγοι Στάθης Μουζάκης και Μαρία Μαλαγκονιάρη.

Μάλιστα, όπως ανέφεραν, ορισμένα θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερη πρωτοτυπία (Α3 και Γ4), ενώ το Δ’ θέμα ήταν συνδυαστική άσκηση, από το 3ο, 4ο και 5ο κεφάλαιο της ύλης. «Το Δ2 απαιτούσε προσοχή. Το Δ3 ήταν κατά βάση θεωρητικό. Η κατασκευή του πίνακα προσφοράς στο ερώτημα α του Δ4 χαρακτηρίζεται εύκολη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείτο στο β ερώτημα του Δ4», κατέληξαν.