12 Ιούνιος 2019, 12:37 - Τελευταία Ενημέρωση: 12 Ιούνιος 2019, 12:46

Βατά τα θέματα της Ιστορίας, μέτριας δυσκολίας σε Φυσική και Ανάπτυξη Εφαρμογών

  • Πανελλήνιες 2019: Τα θέματα στα μαθήματα ειδικότητας των ΕΠΑΛ
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλέξανδρος Βλάχος)

Σε μαθήματα προσανατολισμού εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γενικών Λυκείων που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες. Ειδικότερα, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στην Ιστορία, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στη Φυσική και οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Δείτε εδώ τις εκφωνήσεις των θεμάτων.

Θέματα και για μέτριους μαθητές στην Ιστορία
Τα θέματα της Ιστορίας χαρακτηρίζονται βατά, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. «Δόθηκαν στους υποψηφίους με απλό και κατανοητό τρόπο και μπορούμε να πούμε ότι ήταν εύκολα», σχολίασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιάννης Χανούμης, καθηγητής στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων.

Όπως είπε, με εξαίρεση το θέμα Β1 που χρειαζόταν συνδυαστική σκέψη από τα δύο πρώτα κεφάλαια του βιβλίου, και στο οποίο ίσως να μπερδεύτηκαν ορισμένοι υποψήφιοι, τα υπόλοιπα θέματα ήταν αρκετά σαφή. «Ήταν κατατοπιστικά και αναμενόμενα, οπότε και ένας μέτριος μαθητής θα μπόρεσε να γράψει καλά», σημείωσε.

Μεγάλες εκφωνήσεις στη Φυσική
Στη Φυσική τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Ωστόσο, όπως και πέρσι, οι διατυπώσεις των ήταν μεγάλες και τα θέματα που πήραν στα χέρια τους οι υποψήφιοι έφταναν τις οκτώ σελίδες. «Χρειαζόταν αρκετή συγκέντρωση από τους υποψηφίους για να επεξεργαστούν όλα τα δεδομένα που τους δόθηκαν και σίγουρα έπρεπε να διαχειριστούν σωστά το χρόνο που είχαν διαθέσιμο για να μπορέσουν να λύσουν όλα τα θέματα μέχρι τέλους», επεσήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Νάνσυ Σαμαρά, καθηγήτρια και συντονίστρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων.

Ακόμα σημείωσε ότι τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας: Το Γ’ θέμα αφορούσε διαχείριση εφαρμογών, στο οποίο όσοι είχαν προετοιμαστεί καλά μπορούσαν να ανταπεξέλθουν, ενώ το Δ’ θέμα δεν έκρυβε παγίδες και ήταν αναμενόμενο. «Το μόνο πρόβλημα που ίσως να αντιμετώπισαν στο Δ’ θέμα ήταν η αλυσίδα των υποερωτημάτων», σημείωσε.

Αναμενόμενα αλλά κάπως απαιτητικά τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών
Μέτριας δυσκολίας χαρακτηρίζονται τα φετινά θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. «Ήταν κλασικά και αναμενόμενα, αλλά κάπως απαιτητικά», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μιχάλης Βαξεβανίδης, καθηγητής στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Β’ θέμα ήταν σχετικά δύσκολο, ενώ το Γ’ αφορούσε βασικές γνώσεις και μεθοδολογίες που οι υποψήφιοι είχαν διδαχθεί ήδη από την αρχή της χρονιάς.

«Το Β’ ήταν αρκετά δύσκολο για δεύτερο θέμα, είχε πολλά ζητούμενα. Το Γ’ αφορούσε κλασικές μεθοδολογίες, βασικές γνώσεις. Το Δ’, όμως, ήταν αρκετά δύσκολο και ίσως πολλοί να δυσκολεύτηκα να συνεχίσουν μετά το τρίτο υποερώτημα», κατέληξε.

  • Αναδημοσίευση από ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αθηνά Καστρινάκη.