3 Ιούνιος 2019, 20:11 - Τελευταία Ενημέρωση: 3 Ιούνιος 2019, 18:37

Μικρά αυτοκίνητα και αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων

  • Μικρά αυτοκίνητα και αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων
    (Φωτ.: pixabay.com)

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η δραστική μείωση των εκπομπών του CO2 των οχημάτων. Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ καθορίζουν αυστηρότερα όρια, τα οποία αναγκάζουν τους κατασκευαστές να επανεξετάσουν την γκάμα των μοντέλων τους. Η παραγωγή αυτών των αυτοκινήτων θα αναδιοργανωθεί, επειδή οι αυστηρότεροι κανόνες της ΕΕ για το CO2 αρχίζουν να ισχύουν το επόμενο έτος. Η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να μειώσει τον μέσο όρο των εκπομπών CO2, του στόλου της, στα 95 γραμ./χλμ, από τον μέσο όρο των 120,5 γραμ./ χλμ.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα περισσότερα minicars που κυκλοφορούν τώρα δεν μπορούν να φτάσουν κάτω από τον μέσο όρο των 95 γραμ./χλμ, χωρίς να συμπεριληφθεί στην γκάμα τους μια ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Επίσης, η ΕΕ έχει καθορίσει νέα αυστηρότερα όρια τα οποία πρέπει να επιτευχθούν τα επόμενα χρόνια. Στο πρόγραμμα, που έχει κύριο στόχο τον περιορισμό του μέσου όρου των επικίνδυνων ρύπων, περιλαμβάνονται και τα μικρά αυτοκίνητα τα οποία παράγουν οι περισσότερες μάρκες, αναφέρει το Automotive News Europe.

Για να επιτευχθεί η μείωση των ρύπων στην επόμενη γενιά των μικρών αυτοκινήτων θα προστεθούν νέες οικολογικές εκδόσεις, οι οποίες εξασφαλίζουν λιγότερους ρύπους αλλά ανεβάζουν το κόστος παραγωγής. Οι αμιγώς ηλεκτρικές και οι υβριδικές εκδόσεις θα είναι σημαντικά ακριβότερες για τον καταναλωτή σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες που διατίθενται τώρα στην αγορά. Το επιπλέον κόστος αφορά την προσθήκη των νέων μονάδων παροχής ενέργειας, καθώς και την εξέλιξη των μοντέλων για να υποδεχθούν τις νέες τεχνολογίες.

Η Opel αποφάσισε να αποσύρει από την γκάμα της τα μικρά μοντέλα Karl και Adam, η Peugeot και η Citroën προσπαθούν να διασώσουν τα επίσης μικρά μοντέλα 108 και C1, ενώ η Ford εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να σταματήσει την εισαγωγή στην Ευρώπη του Ka+, το οποίο κατασκευάζεται στην Ινδία.

Επίσης, η Seat και η Skoda ίσως διακόψουν την παραγωγή των βενζινοκίνητων εκδόσεων των μικρών μοντέλων Mii και Citigo. Τη θέση τους θα πάρουν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Η Daimler έχει ξεκινήσει τη διαδικασία της μετατόπισης της παραγωγής και της ανάπτυξης της μάρκας Smart στην Κίνα. Από το 2022 τα μικρά αυτοκίνητα της Smart θα κατασκευάζονται αποκλειστικά από την κοινή επιχείρηση που συστάθηκε με την Zhejiang Geely Holding. Η απόφαση αυτή θέτει ερωτηματικά για την εξέλιξη που θα έχει το Renault Twingo, το οποίο αναπτύχθηκε παράλληλα με την τρέχουσα γκάμα των μοντέλων Smart.

Η Fiat την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει την κατασκευή μιας πλήρως ηλεκτρικής έκδοσης του 500, η οποία θα βασίζεται σε νέα πλατφόρμα.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σπύρος Ρέκκας.