22 Μάιος 2019, 13:53 - Τελευταία Ενημέρωση: 22 Μάιος 2019, 13:46

39η Διεθνής Έκθεση Οίνου: Οι Βρετανοί αναζητούν το ποιοτικό ελληνικό κρασί

  • 39η Διεθνής Έκθεση Οίνου: Οι Βρετανοί αναζητούν το ποιοτικό ελληνικό κρασί
    (Φωτ.: facebook / ΜΙΝΩΣ - Οινοποιείο Μηλιαράκη)

Τις ανάγκες της ώριμης βρετανικής αγοράς που αναζητά πλέον ποιοτικό κρασί και νέες αυτόχθονες ποικιλίες επιχειρεί να καλύψει η ελληνική παραγωγή, που για πρώτη φορά οργανωμένα και συντονισμένα, υπό την σκέπη του νέου brand της Wine of Greece –του εθνικού φορέα επαγγελματιών αμπέλου και οίνου (ΕΔΟΑΟ)– συμμετείχε ομαδικά στην τριήμερη 39η Διεθνή Έκθεση Οίνου του Λονδίνου (London Wine Fair 2019, 20-22 Μαΐου).

Μάλιστα τα ελληνικά κρασιά κατάφεραν να γίνουν περιζήτητα ανάμεσα στους σομελιέ του κόσμου, τους εισαγωγείς και τους δημοσιογράφους, που «πάλεψαν» για μια θέση στο ελληνικό masterclass που φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης του Λονδίνου, αφήνοντας πίσω αντίστοιχα εξειδικευμένα σεμινάρια για τους διάσημους οίνους από την Ιταλία, την Ισπανία και την Γαλλία.

Εμπειρογνώμονες του κρασιού που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη συμμετοχή των Ελλήνων παραγωγών στην έκθεση του Λονδίνου, επισήμαναν τις μεγάλες δυνατότητες που έχει το ελληνικό κρασί να κερδίσει μεγαλύτερο κομμάτι από την αξία των εισαγωγών της Βρετανίας, η οποία είναι έτοιμη να δεχτεί και να πληρώσει το καλό κρασί, μετά τη μεταστροφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς της αγοράς της, όπου ανθούν πλέον οι ιδιωτικές λέσχες κρασιού, καλά εστιατόρια και μπαρ.

Ο στόχος της νέας προσέγγισης της τοποθέτησης του ελληνικού κρασιού στη διεθνή αγορά που επιχειρείται, είναι η αύξηση της μέσης τιμής του ελληνικού κρασιού έναντι της ποσότητας, όπως επίσης η συνέχεια και συνέπεια στην προώθηση της ελληνικής ετικέτας.

Οι περίπου 40 Έλληνες παραγωγοί που συμμετείχαν στην έκθεση υπό το brand της Wine of Greece, ανέδειξαν τις γεύσεις των αμπελώνων τους από την Κρήτη, την Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία, την Ήπειρο, αλλά και από μικρούς μεμονωμένους αμπελώνες της Ελλάδας, σε επισκέπτες της έκθεσης που φαινόταν να γνωρίζουν ήδη, από κάποιες διακοπές τους στη χώρα, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ασύρτικου, του αγιωργίτικου, της μαλαγουζιάς, του μοσχοφίλερου.

Εκτός από το κρασί, στο ελληνικό περίπτερο παρουσιάστηκαν και περιορισμένα ποτά, παράγωγα της αμπέλου, όπως το αναδυόμενο παλαιωμένο τσίπουρο, που κερδίζει ολοένα και περισσότερους φίλους.

Η συντονισμένη παρουσία είχε την υποστήριξη του φορέα προσέλκυσης επενδύσεων και προώθησης ελληνικών εξαγωγών Enterprise Greece, του ΕΔΟΑΟ (Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου), του Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου και του Οικονομικού και Εμπορικού Τμήματος της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής διεθνών εκθέσεων Τροφίμων και Ποτών για το Enterprise Greece, Αντώνης Γραβάνης, παρά τα χαμηλά ακόμη νούμερα, οι εξαγωγές κρασιού έχουν θετική δυναμική στο πλαίσιο της ανόδου γενικότερα των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων, που πέρσι για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα 30 δισ. ευρώ.

Διαβάστε περισσότερα.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ειρήνη Ρακιτζή.