24 Μάρτιος 2019, 08:40 - Τελευταία Ενημέρωση: 24 Μάρτιος 2019, 08:35

Τρίτη ηλικία και προπόνηση ενδυνάμωσης – Μειώνεται ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου;

  • Τρίτη ηλικία και προπόνηση ενδυνάμωσης – Μειώνεται ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου;
    (Φωτ.: EPA / Bilawal Arbab)

Μήπως τελικά το μυστικό για καλύτερη και μακρύτερη ζωή είναι μια μπάρα με βάρη; Η προπόνηση ενδυνάμωσης όσο μεγαλώνουμε μειώνει τον κίνδυνο για πρόωρο θάνατο, σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πολιτειακό Κολέγιο Ιατρικής της Πενσιλβάνια. Οι ερευνητές ρώτησαν ανθρώπους ηλικίας 65 ετών και άνω για το αν και πώς ασκούνται και στη συνέχεια τους παρακολούθησαν για 15 χρόνια.

Στο διάστημα αυτό, πέθανε περίπου το ένα τρίτο των συμμετεχόντων στη μελέτη.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως αυτοί οι 65άρηδες που σήκωναν βάρη, προφανώς είχαν έτσι κι αλλιώς καλύτερη υγεία. Ακόμη όμως και μετά από τη σχετική προσαρμογή (δείκτης μάζας σώματος, χρόνιες παθήσεις όπως διαβήτης και υπέρταση και συνήθειες όπως η συνολική φυσική δραστηριότητα, η κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα) και πάλι η προπόνηση με βάρη συνδεόταν με κατά 19% μικρότερο κίνδυνο θανάτου. 

Η προπόνηση ενδυνάμωσης μπορεί να μας κρατήσει δραστήριους και ανεξάρτητους ακόμη και κατά τα λεγόμενα χρυσά χρόνια, σχολιάζει η συγγραφέας της μελέτης Jennifer Kraschnewski, MD. Η άσκηση αυτή όχι μόνο ενδυναμώνει τους μυς, με αποτέλεσμα καλύτερη αντοχή και ισορροπία, αυξάνει όμως επίσης την οστική πυκνότητα. Συνδυαστικά, οι παράγοντες μειώνουν τον κίνδυνο για πτώσεις και κατάγματα, βασικές αιτίες αναπηρίας στους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους. Επιπλέον, θα καίτε περισσότερες θερμίδες στη διάρκεια της ημέρας απλά και μόνο επειδή θα έχετε μεγαλύτερη μυική μάζα στο σκελετό σας, κάτι που βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους, συνεχίζει η δρ Kraschnewski.

Η προπόνηση ενδυνάμωσης μπορεί να είναι ασφαλής για όλους, αν όμως είστε πάνω από 65 ετών και δεν ακολουθείτε ήδη κάποιο πρόγραμμα άσκησης, μιλήστε με το γιατρό σας για τυχόν ειδικές προφυλάξεις που θα πρέπει να πάρετε. Εάν σας ταλαιπωρούν κάποια προβλήματα υγείας, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να ξεκινήσετε με κάποιον προσωπικό γυμναστή που θα βγάλει ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες σας.