18 Μάρτιος 2019, 14:42 - Τελευταία Ενημέρωση: 18 Μάρτιος 2019, 13:26

Άσχημα νέα για τους φίλους των αυγών – Δεν είναι και τόσο αθώα

  • Άσχημα νέα για τους φίλους των αυγών – Δεν είναι και τόσο αθώα
    (Φωτ.: pixabay.com)

Οι πολλές ομελέτες μάλλον δεν είναι καλή ιδέα, καθώς μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα κατέληξε στη διαπίστωση ότι η τακτική κατανάλωση αυγών αυξάνει τη χοληστερίνη, τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο και κατά συνέπεια για πρόωρο θάνατο. Οι άνθρωποι που τρώνε τρία έως τέσσερα αυγά την εβδομάδα έχουν 6% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας και 8% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα, σε σχέση με όσους δεν τρώνε καθόλου αυγά.

Ο «ένοχος» φαίνεται πως είναι η χοληστερίνη που περιέχουν τα αυγά. Η κατανάλωση 300 μιλιγκράμ διατροφικής χοληστερίνης τη μέρα σχετίζεται με αύξηση κατά 17% του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου και 18% πρόωρου θανάτου.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Northwestern του Σικάγου, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια προληπτικής ιατρικής Νορίνα Άλεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA, ανέλυσαν στοιχεία από έξι μελέτες οι οποίες αφορούσαν συνολικά σχεδόν 30.000 άτομα σε βάθος 30ετίας.

Τα νέα ευρήματα έρχονται σε αντίθεση με τις τελευταίες συστάσεις που έκαναν τα υπουργεία Υγείας και Γεωργίας των ΗΠΑ το 2015, σύμφωνα με τις οποίες οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την κατανάλωση περισσότερων αυγών λόγω αύξησης της χοληστερίνης. Η νέα μελέτη, αντίθετα, υποστηρίζει ότι πρέπει κανείς να περιορίσει την κατανάλωση αυγών και χοληστερίνης, συνεπώς οι οδηγίες θα πρέπει να αναθεωρηθούν.

Το ζήτημα των αυγών έχει δημιουργήσει σύγχυση στους επιστήμονες και στο κοινό.Παρόλο που ορισμένες παλαιότερες μελέτες είχαν αποτύχει να βρουν κάποια σχέση ανάμεσα στα αυγά (και άλλες τροφές με χοληστερόλη) και τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, η νέα μελέτη βρήκε σαφώς μια τέτοια συσχέτιση.

Οι ερευνητές επισήμαναν πάντως ότι δεν είναι ανάγκη να εξοβελίσει κανείς τελείως τα αυγά από τη διατροφή του, αρκεί να τα περιορίσει και να προτιμά το ασπράδι από τον κρόκο, όπου βρίσκεται η περισσότερη χοληστερίνη.

Ο κρόκος είναι από τις πλουσιότερες πηγές χοληστερόλης μεταξύ όλων των τροφών (έως και 186 μιλιγκράμ διατροφικής χοληστερόλης σε ένα μεγάλο αυγό). Άλλα ζωικά προϊόντα με υψηλή χοληστερόλη είναι το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας, και τα γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά (βούτυρο, κρέμα γάλατος κ.α.).

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παύλος Δρακόπουλος.