14 Φεβρουάριος 2019, 14:15 - Τελευταία Ενημέρωση: 14 Φεβρουάριος 2019, 13:46

Τέλος για το superjumbo: Η Airbus σταματά την παραγωγή του A380

  • Τέλος για το superjumbo: Η Airbus σταματά την παραγωγή του A380
    (Φωτ.: Airbus)

Η Airbus ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής του A380, του εμβληματικού γίγαντα των αιθέρων που τέθηκε σε κυκλοφορία το 2007, λόγω έλλειψης παραγγελιών. Οι παραδόσεις του superjumbo της εταιρείας θα σταματήσουν το 2021. Το πρόγραμμα του A380 κρατήθηκε στη ζωή τα τρία τελευταία χρόνια, παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος των αεροπορικών εταιρειών, χάρη στην επιβράδυνση της παραγωγής, που πέρασε από την κατασκευή 27 αεροσκαφών το 2015 σε ένα τον μήνα το 2018, εν μέσω έκρηξης της ζήτησης μεσαίου μεγέθους αεροσκαφών.

Εδώ και έναν χρόνο ο κύριος πελάτης του A380, η Emirates, έδωσε λίγο οξυγόνο στη παραγωγή παραγγέλνοντας επιπλέον 36 αεροσκάφη, μια παραγγελία που θα διασφάλιζε την επιβίωση του προγράμματος.

Ωστόσο η ελπίδα δεν κράτησε πολύ, αφού η εταιρεία αποφάσισε τελικά να μειώσει κατά 39 αεροσκάφη (από 162 σε 123) την παραγγελία, υπογράφοντας την καταδίκη του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο που έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 575 έως 850 επιβατών. «Η συνέπεια της απόφασης αυτής είναι ότι οι παραγγελίες δεν είναι πλέον αρκετές για να μας επιτρέψουν να διατηρήσουμε την παραγωγή του A380» δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του ομίλου Τομ Έντερς, προσθέτοντας ότι οι παραδόσεις των A380 θα τερματιστούν το 2021.

Η τιμή καταλόγου του A380 ανέρχεται σε 445,6 εκατομμύρια δολάρια. Η Emirates αντικατέστησε την παραγγελία των A380 με άλλη που περιλαμβάνει 40 A330neo και 30 A350, με τιμή καταλόγου 21,4 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία εμφανίζεται καθησυχαστική υποσχόμενη ότι οι περίπου 3.500 εργαζόμενοι που πλήττονται από το τέλος του προγράμματος θα επανατοποθετηθούν εντός της εταιρείας, χάρις σε μία παραγωγή σε πλήρη άνθηση.

Το τέλος της παραγωγής του A380 προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο αβεβαιότητας και για το μέλλον των δραστηριοτήτων της Airbus στο Ηνωμένo Βασίλειο που απειλούνται από το φάσμα ενός Brexit άνευ συμφωνίας. Ο Τομ Έντερς είχε μιλήσει τον περασμένο μήνα για την «τρέλα των Brexiteers», λέγοντας ότι οι αποφάσεις για μελλοντικές επενδύσεις θα επηρεαστούν στην περίπτωση που το Brexit οδηγήσει σε ένταση στις εμπορικές συναλλαγές.

Ο Έντερς θα παραδώσει τον Απρίλιο τη θέση του στον Γκιγιόμ Φορί, μηχανικό ελικοπτέρων, επικεφαλής του τμήματος εμπορικής αεροπορίας της Airbus.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΕΚ.