15 Φεβρουάριος 2019, 09:18 - Τελευταία Ενημέρωση: 15 Φεβρουάριος 2019, 09:18

Η Ελληνίδα Δήμητρα Μαρκογιαννάκη και το WeTeachMe μετά την Αυστραλία κατακτούν και τη Νέα Ζηλανδία

  • Η Ελληνίδα Δήμητρα Μαρκογιαννάκη και το WeTeachMe μετά την Αυστραλία κατακτούν και τη Νέα Ζηλανδία
    (Φωτ.: quora.com)

Μια δεκαετία πέρασε από τότε που η (γεννημένη και μεγαλωμένη στην Αθήνα) Δήμητρα Μαρκογιαννάκη αποφάσισε να μεταναστεύσει στην Αυστραλία. Πριν από επτά χρόνια αποφάσισε να ανοίξει τη δική της επιχείρηση: «Παρατηρήσαμε ότι πολλοί άνθρωποι αναζητούσαν να κάνουν μαθήματα, και η αναζήτησή τους περιοριζόταν σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Δεν υπήρχε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία να διαθέτει τα μαθήματα που προσφέρονται στη Μελβούρνη ή στο Σίδνεϊ, ή σε κάποια άλλη πόλη της Αυστραλίας».

Η ομάδα της Δ. Μαρκογιαννάκη δημιούργησε μια πλατφόρμα που λαμβάνει υπόψη της όχι μόνο αυτούς που διδάσκουν, αλλά και τους υποψήφιους σπουδαστές, ώστε να βγάζουν κι εκείνοι χρήματα, όπως ανέφερε η ίδια στο Ελληνικό Πρόγραμμα του SBS.

«Το πρόβλημα ήταν στην έλλειψη άμεσης επικοινωνίας του υποψήφιου μαθητή και της επιχείρησης που πρόσφερε τα μαθήματα. Αυτό που κάναμε εμείς ήταν να αυτοματοποιήσουμε αυτήν τη διαδικασία. Δημιουργήσαμε έτσι μια λύση βασισμένη σε software, το οποίο βοηθούσε τον κόσμο να επιλέξει τα μαθήματα και τις διάφορες εκπαιδευτικές και κοινωνικές δράσεις τις οποίες επιθυμούσε».


Ο λογότυπος της πλατφόρμας της Δ. Μαρκογιαννάκη

Επιχειρηματική επέκταση στη Νέα Ζηλανδία
Η Δήμητρα Μαρκογιαννάκη με την ομάδα της αποφάσισαν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στη Νέα Ζηλανδία. Όταν την ρωτήσαμε για το πώς προέκυψε αυτή η απόφαση και ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν με αυτήν, μας απάντησε ότι η ομάδα της επιθυμούσε από καιρό να γίνει διεθνής επιχείρηση, και ως αρχή επέλεξαν την χώρα αυτήν για τους εξής λόγους: «Επιλέξαμε τη Νέα Ζηλανδία, μια χώρα που είναι κοντά στην Αυστραλία, όπου ομιλείται η αγγλική γλώσσα. Ωστόσο η ομάδα δεν γνώριζε πώς λειτουργεί το τραπεζικό της σύστημα, ή ποιες ήταν οι προϋποθέσεις για την επέκταση μιας νέας επιχείρησης.

»Αποτελεί μεγάλη πρόκληση διότι τίποτα δεν είναι δεδομένο, αλλά ακόμη και αν αποτύχουμε θα μάθουμε από τα λάθη μας, θα αλλάξουμε την τακτική μας και θα συνεχίσουμε».

Το «επιχειρείν» στην Ελλάδα σήμερα
«Είμαι Ελληνίδα και θα ήθελα να δω την επιχείρηση να επεκτείνεται και στην Ελλάδα» δήλωσε η Δ. Μαρκογιαννάκη στο SBS. Ωστόσο το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν έχει να κάνει με τη γλώσσα. «Έχει να κάνει με τη διαφορά της ώρας αλλά και το πώς οι Έλληνες αντιλαμβάνονται τη νέα τεχνολογία, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, τη χρήση των πιστωτικών καρτών κτλ.», τονίζει.


(Φωτ.: youtube.com / weteachme)

«Το θετικό είναι ότι στην Ελλάδα ο κόσμος θέλει να μαθαίνει συνεχώς, προσφέρονται μαθήματα από πάρα πολλές σχολές για εκμάθηση ξένων γλωσσών, ενώ είναι στην κουλτούρα των Ελλήνων η ενασχόλησή τους με διάφορα αθλήματα και πολιτιστικές δραστηριότητες».

Αναγνωρισιμότητα: Διαβατήριο για την επιτυχία;
Πριν από λίγους μήνες το όνομά της ήταν μεταξύ εκείνων που δημοσίευσε έγκυρη αυστραλιανή εφημερίδα ως των ανθρώπων με τη μεγαλύτερη επιρροή στην επιχειρηματική ζωή. Την ρωτήσαμε αν αυτή η αναγνωρισιμότητα που απέκτησε αποτελεί «διαβατήριο» για την επιτυχία της στον επιχειρηματικό κόσμο.

«Είναι διαβατήριο για να μπορώ να επηρεάσω θετικά, όπως το βλέπω εγώ, όχι μόνο γυναίκες, αλλά και γενικότερα ανθρώπους που έχουν το όνειρο να πετύχουν κάτι διαφορετικό.

»Πολλοί έχουν ένα όνειρο και μια ιδέα να δημιουργήσουν κάτι, ωστόσο διακατέχονται από φόβο τυχόν αποτυχίας και έλλειψης ρίσκου για μελλοντικές αποφάσεις. Εκεί θα μπορούσα να τους βοηθήσω, να δούμε τι λάθη έκαναν και πώς μπορούν να τα αποφύγουν μελλοντικά. Το πώς ο κόσμος σε αντιλαμβάνεται, καθορίζει και το πώς μπορείς να τους επηρεάσεις. Δηλαδή, να ενθαρρύνεις νέες γυναίκες που ξεκινούν την επιχειρηματική τους προσπάθεια χωρίς ενδοιασμούς για το ανδροκρατούμενο επιχειρηματικό περιβάλλον».

Αναφέρει ότι είναι αξιοσημείωτο γεγονός, για παράδειγμα, η συμμετοχή σε ένα συνέδριο, σε ένα σεμινάριο, ή σε μια συνέντευξη: «Είναι σημαντικό να μπορώ να επηρεάσω το πώς ο κόσμος βλέπει τον δικό μου επιχειρηματικό τομέα, αλλά και να βοηθήσω τον κόσμο να αντιληφθεί πώς ο τομέας αυτός επηρεάζει και επηρεάζεται από γυναίκες επιχειρηματίες».

  • Πηγή: sbs.com.au