14 Ιανουάριος 2019, 15:24 - Τελευταία Ενημέρωση: 14 Ιανουάριος 2019, 14:37

«Ψηφιακά ΚΕΠ» εντός του 2019

  • «Ψηφιακά ΚΕΠ» εντός του 2019
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ορέστης Παναγιώτου)

Σε νέα εποχή περνάνε τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) τα οποία εντός του 2019 αναβαθμίζονται και ψηφιοποιούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Ο νέος στόχος του δημοσίου φορέα είναι η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη, με τη μικρότερη δυνατή φυσική του παρουσία.

Το νέο «ψηφιακό ΚΕΠ» φιλοδοξεί να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες για την ηλεκτρονική αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δικαιολογητικών από τους πολίτες.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γρηγόρης Θεοδωράκης, έκανε λόγο για «εμβληματικό έργο» το οποίο θα οδηγήσει σε αποσυμφόρηση του όγκου εργασίας των συνολικά 1.064 ΚΕΠ σε όλη τη χώρα, τα οποία διεκπεραιώνουν περίπου 1.000 τύπους διαδικασιών για τους πολίτες.

Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Θεοδωράκη, «η αναβάθμιση της υποδομής των ΚΕΠ θα επιτρέψει στο σύνολο των πολιτών να διακινούν ηλεκτρονικά τις πράξεις της δημόσιας διοίκησης και όλα τους τα έγγραφα γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια χωρίς την ανάγκη εκτύπωσης ή τη δημιουργία αντιγράφων. Ο εκσυγχρονισμός των εφαρμογών και των υποδομών θα επιτρέψει την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών υψηλού βαθμού ολοκλήρωσης από όλα τα ΚΕΠ, συμβάλλοντας στη μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών και στην πάταξη της γραφειοκρατίας. 

Με τα ψηφιακά ΚΕΠ περνάμε στη λογική της αρχής «μόνον άπαξ» (once only), που σημαίνει ότι πληροφορίες και στοιχεία που έχουν προσκομισθεί σε δημόσιες αρχές δεν απαιτείται να υποβληθούν ξανά. 

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου εξήγησε ότι «τα δικαιολογητικά θα υποβάλλονται μόνο μια φορά και από εκεί και πέρα η Δημόσια Διοίκηση είναι υποχρεωμένη από μόνη της να τα αναζητά και να τα παρέχει όταν αυτά ζητούνται».

Η λειτουργία του έργου υπολογίζεται σταδιακά από τα τέλη του 2019.

  • ΑΠΕ-ΜΠΕ / Απόστολος Μιχαλούδης.