10 Ιανουάριος 2019, 23:54 - Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιανουάριος 2019, 23:54

Σχολικά βιβλία στην πΓΔΜ χωρίς σύμβολα και χάρτες ζήτησε η Ελλάδα στη Μικτή Επιτροπή

  • Η οδυνηρή πραγματικότητα για τις μακεδονικές επιχειρήσεις
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Συμέλα Παντζαρτζή)

Σε καλό κλίμα, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, προχωρά το έργο της Μικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) Ελλάδας-πΓΔΜ για τη διερεύνηση των σχολικών εγχειριδίων, η οποία συνήλθε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η άλλη πλευρά προσήλθε με πολύ θετικό πνεύμα παρά τις δυσκολίες, αν λάβει κανείς υπόψη μάλιστα ότι η αντίστοιχη επιτροπή με την αλβανική πλευρά ασχολείται με αυτό το θέμα 17 χρόνια.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, για τον λόγο αυτόν η ελληνική πλευρά έθεσε τρία βασικά ζητήματα προς άμεση υλοποίηση, ώστε να εγκαταλειφθεί όλη η ανιστόρητη και αντιεπιστημονική προπαγάνδα που υπάρχει στα βιβλία εκπαίδευσης της γειτονικής χώρας.

Πρώτον, να φροντίσει η άλλη πλευρά ώστε να δοθούν οδηγίες, μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων του υπουργείου Παιδείας σε δασκάλους και καθηγητές, ώστε να μην διδάσκεται ύλη με αλυτρωτικά-αναθεωρητικά στοιχεία. Δεύτερον να εξαλειφτούν από τα βιβλία όλες οι εικόνες που σχετίζονται με τον αρχαίο μακεδονικό πολιτισμό και τρίτον να φύγουν όλοι οι σχετικοί χάρτες με αλυτρωτικό και αναθεωρητικό περιεχόμενο.

Οι ίδιες πηγές, επίσης, εξήραν το επίπεδο των επιστημόνων που συμμετέχουν από ελληνικής πλευράς στην Επιτροπή και γνωστοποίησαν ότι η επόμενη δεύτερη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί εντός του Ιανουαρίου και θα αφορά έναρξη της συζήτησης, βιβλίο προς βιβλίο. Μια δουλειά, όπως τονίστηκε, που συνιστά σημαντικό κεφάλαιο και για την ίδια την πΓΔΜ στην πορεία της προς την ΕΕ.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σοφία Αραβοπούλου.