9 Δεκέμβριος 2018, 10:23 - Τελευταία Ενημέρωση: 9 Δεκέμβριος 2018, 10:19

Ολυμπιάδα Ρομποτικής: Στην τέταρτη θέση δύο ελληνικές συμμετοχές στην Ταϊλάνδη

  • Ολυμπιάδα Ρομποτικής: Στην τέταρτη θέση δύο ελληνικές συμμετοχές στην Ταϊλάνδη
    Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την τέταρτη θέση στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής που φέτος πραγματοποιήθηκε στην Ταϊλάνδη με τη συμμετοχή 63 χωρών κατέκτησαν δύο ελληνικές συμμετοχές, κάθε μία στην κατηγορία της! Στον διαγωνισμό συμμετείχε η ομάδα «Autonomous» του Συλλόγου Πανοράματος Γαλατσίου, η οποία κέρδισε την τέταρτη θέση στην κατηγορία Open Γυμνασίου με θέμα «Food Matters», αλλά και η ομάδα «Rest in PCs» από το σχολείο «Pierce» της Αγίας Παρασκευής, που έφτασε επίσης στην τέταρτη θέση στη δική της κατηγορία.

Οι δύο ελληνικές ομάδες σημείωσαν τεράστια επιτυχία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα υπολείπεται εκπαιδευτικά των μεγαθήριων της ρομποτικής, όπως είναι η Ρωσία, η Κίνα και η Ιαπωνία.

Η ομάδα «Autonomous» αποτελείται από τους Βασίλη Ρ., Στάθη Π., Γιάννη Χ., Σωτήρη Χ., Νίκο Π., Κυριακή Μπ. και συμμετείχε με το «Αυτόματο, Αυτόνομο Ρομποτικό σύστημα Ενυδρειοπονίας με Απομακρυσμένη Πρόσβαση», εντυπωσιάζοντας αντιπάλους και κριτές.

Συγκεκριμένα, η ομάδα παρουσίασε ένα σύστημα που εκμεταλλεύεται τα οφέλη της υδροπονίας και της ιχθυοκαλλιέργειας και είναι ένα από τα πιο οικονομικά και βιώσιμα συστήματα παραγωγής φυτών και ψαριών.

Μάλιστα, τα παιδιά έφτιαξαν ρομποτικές γερανογέφυρες και ρομποτικά κλαρκ, ακόμη και αυτόματους αισθητήρες, με τους οποίους έλεγχαν όλη τη διαδικασία.

Με το ίδιο σύστημα οι Autonomous πέτυχαν να καλλιεργήσουν φυτά και ψάρια, εξοικονομώντας μάλιστα πόρους, καθώς χρησιμοποίησαν μόλις το 2% σε νερό σε σχέση με το συμβατικό σύστημα καλλιέργειας και μόλις το 30% της ενέργειας.

Αυτό που ουσιαστικά είχε κληθεί να κάνει η ομάδα ήταν να βρει έναν καινοτόμο τρόπο για την καταπολέμηση της πείνας στον πλανήτη. «Σκεφτήκαμε την ενυδρειοπονία», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Μαρκόπουλος, υπεύθυνος της ομάδας. Από εκείνη την ιδέα ξεκίνησε ένα επίπονο ταξίδι με εκπαιδευτικές εκδρομές, πολύ ψάξιμο στο διαδίκτυο, αλλά και πολλά προβλήματα που έπρεπε να ξεπεραστούν. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και η αναζήτηση χορηγών που θα χρηματοδοτούσαν την αποστολή στην Ταϊλάνδη.

«Ευτυχώς βρήκαμε κάποιους ανθρώπους που πίστεψαν σε εμάς και μας στήριξαν», συμπλήρωσε ο ίδιος. «Δεν περιμέναμε φυσικά ότι θα φτάναμε τόσο ψηλά. Αυτό το ταξίδι ήταν σημαντικό από κάθε άποψη. Τα παιδιά ένιωσαν ότι ήταν πολίτες του κόσμου, είδαν ότι έχουν πολλά με συνομηλίκους τους από μακρινές χώρες, αντάλλαξαν ιδέες, απόψεις. Η τέταρτη θέση μάς προσέφερε απέραντη ικανοποίηση. Αυτό που είπαμε όμως είναι ότι σημασία είχε το ίδιο το ταξίδι και όχι ο προορισμός».

Τέταρτη στον κόσμο στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής η ομάδα του Pierce
Τα ίδια έντονα συναισθήματα βίωσαν και τα μέλη της ομάδας του «Pierce» Μιχαήλ-Άγγελος Γκουβέλης, Γεώργιος Σαζακλής και Κυριάκος Στρατάκος με τον καθηγητή τους Φώτη Κατσοχρήστο, που επίσης εντυπωσίασαν με τον τρόπο που χρησιμοποίησαν ρομποτικά την υδροπονία.

Υπάρχουν όμως δυο στιγμές που ξεχωρίζουν. «Αρχικά μας χαροποίησε η αντίδραση των επισκεπτών και κριτών με την παρουσίαση του πρότζεκτ μας. Είχαν πάντα πολλές ερωτήσεις! Το ενδιαφέρον που δείξανε ήταν για εμάς η πραγματική επιβράβευση της σκληρής δουλειάς μας. Το δεύτερο ήταν όταν μαζευόμασταν οι γειτονικές ομάδες σε έναν κύκλο και τρώγαμε μαζί. Εκεί νιώσαμε κάτι που δεν το περιμέναμε. Αντί να υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των ομάδων, το κλίμα ήταν φιλικό. Επικεντρωθήκαμε σε αυτό που μας ένωνε και όχι σε αυτό που μας χώριζε: η αγάπη μας για την ρομποτική και το πάθος μας για γνώσεις. Μάλιστα, αντί να συγκρίνουμε και να ασκούμε κριτική στα έργα των άλλων, η μόνη μας σκέψη ήταν με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να τα συνδυάσουμε».


Η ομάδα του Pierce στην Ταϊλάνδη (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Με τους μαθητές συμφωνεί απολύτως ο καθηγητής τους Φώτης Κατσοχρήστος. «Οι ιδέες που παρουσιάστηκαν στον διαγωνισμό θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής. Αυτό με κάνει να πιστεύω πως σε λίγα χρόνια από τώρα τα ρομπότ θα επιτελούν σημαντικές και συνθέτες λειτουργίες», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το ερώτημα έπειτα από αυτήν την απάντηση προκύπτει αβίαστα: πώς διακρίνεται η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι υστερεί τόσο σε επίπεδο εκπαίδευσης, όσο και σε επίπεδο πρακτικής εφαρμογής; «Γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά και από καθηγητές, αλλά και το έμψυχο υλικό μας είναι πάρα πολύ καλό. Δούλεψαν πραγματικά σκληρά τα παιδιά και η πρώτη τους επιβράβευση ήταν ο ενθουσιασμός των κριτών», επισημαίνει ο Φώτης Κατσοχρήστος.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Περ. Δ.