7 Δεκέμβριος 2018, 13:22 - Τελευταία Ενημέρωση: 7 Δεκέμβριος 2018, 12:58

Στο λιμάνι της Κυλλήνης θα μπει στην πρίζα το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό πλοίο

  • Στο λιμάνι της Κυλλήνης θα μπει στην πρίζα το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό πλοίο
    (Φωτ.: Facebook / Levante Ferries)

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό Fior di Levante, το οποίο στις 20 Δεκεμβρίου θα διανυκτερεύσει στο λιμάνι της Κυλλήνης, θα γίνει το πλοίο που θα σηματοδοτήσει το πέρασμα της ελληνικής ναυτιλίας στην εποχή του ηλεκτρισμού. Έτσι, ένα σχέδιο πολλών ετών, η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι, θα πάρει σάρκα και οστά, όπως ανακοίνωσε ο Παναγιώτης Μήτρου κατά την Ετήσια Συνάντηση Ναυτικής Τεχνολογίας 2018. Ο διευθυντής ναυτικής τεχνολογίας και καινοτομίας Νοτίου Ευρώπης, Lloyd’s Register τόνισε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα που αφορά τη μετάβαση της Ελλάδας σε πιο περιβαλλοντικές πρακτικές.

Η ηλεκτροδότηση του Fior di Levante θα γίνει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean).

Στην τεχνολογία cold-ironing, δηλαδή στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς, πρωτοπόρα θεωρούνται τα αμερικανικά λιμάνια, στα οποία τα πλοία αναγκάζονται να έχουν σβηστές τις μηχανές και τα φουγάρα τους. Στην Ελλάδα οι συζητήσεις για το λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με πληροφορίες της Ναυτεμπορικής, είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, και μεγάλο στοίχημα είναι υιοθέτηση ανάλογων πρωτοβουλιών σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα, η Ελλάδα σε δεύτερη φάση θα πρέπει να αναπτύξει τεχνολογίες ώστε να επιτύχει και την ηλεκτρική κίνηση στις πορθμειακές γραμμές. Σε θεωρητικό επίπεδο έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός καταμαράν που θα χωράει 1.000 επιβάτες, θα έχει μπαταρίες που θα αφαιρούνται και θα επαναφορτίζονται στην ξηρά – η περίοδος ζωής των μπαταριών υπολογίζεται στα 15-20 χρόνια.

Το σενάριο προβλέπει πέντε ώρες λειτουργίας των μπαταριών και το δρομολόγιο από Πειραιάς-Αίγινα. Με βάση το κόστος κατασκευής του πλοίου (8 εκατ. ευρώ) και το ημερήσιο κόστος για το πετρέλαιο (5.980 ευρώ την ημέρα), το πλοίο θα έχει απόδοση μετά τον έβδομο χρόνο λειτουργίας.