19 Νοέμβριος 2018, 12:17 - Τελευταία Ενημέρωση: 19 Νοέμβριος 2018, 12:00

Black Friday: Προσοχή συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

  • Black Friday: Προσοχή συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή
    Καταναλωτές ψωνίζουν σε κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών ενόψει «Black Friday» (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ορέστης Παναγιώτου)

Έρευνα αγοράς και όχι αγορές αδιακρίτως καλούν τους καταναλωτές να κάνουν ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας ενόψει της περίφημης «Black Friday», της «Μαύρης Παρασκευής» που τα τελευταία χρόνια έχουν... υιοθετήσει τα εμπορικά καταστήματα και στη χώρα μας, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Οι καταναλωτές πρέπει να συγκρίνουν τις τιμές των ειδών πριν να αγοράσουν οτιδήποτε καθώς έτσι μπορούν να καταλάβουν εάν υπάρχει πραγματικό όφελος από την προσφορά.

Η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως τυχόν εξωφρενικές προσφορές πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. «Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας. Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-"κράχτες"» είπε.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες προβλέπει ότι «Πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ».