29 Οκτώβριος 2018, 17:25 - Τελευταία Ενημέρωση: 29 Οκτώβριος 2018, 17:17

Αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία: Δεν υπάρχουν επιζώντες

  • Αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία: Δεν υπάρχουν επιζώντες
    (Φωτ.: EPA / Bagus Indahono)

Μέρη των σορών των επιβαινόντων στη μοιραία πτήση JT610 της Lion Air που θα εκτελούσε το δρομολόγιο Τζακάρτα - Πανγκάλ Πινάν ανέσυραν από τη θάλασσα οι διασώστες. Το Boeing 737 Max 8 της εταιρείας χαμηλού κόστους συνετρίβη μόλις 13 λεπτά μετά την απογείωσή του. Εκπρόσωπος της Εθνικής Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης της Ινδονησίας δήλωσε στο Sputnik ότι οι 189 επιβαίνοντες, επιβάτες και πλήρωμα, πιθανότατα είναι νεκροί. Την πληροφορία επιβεβαίωσε και ο επιχειρησιακός διευθυντής της υπηρεσίας.

Μεταξύ των επιβατών ήταν και 20 κυβερνητικοί αξιωματούχοι από την Υπηρεσία Δημοσίων Περιουσιακών Στοιχείων και από το υπουργείο Οικονομικών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lion Air Έντουαρντ Σιράιτ μιλώντας σε δημοσιογράφους αποκάλυψε ότι το αεροσκάφος που κατέπεσε είχε εμφανίσει τεχνικό πρόβλημα «το οποίο λύθηκε βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας». Αυτό είναι το πρώτο δυστύχημα με Boeing 737 Max 8, ένα νέο και τεχνολογικά προηγμένο αεροσκάφος το οποίο είναι ιδιαίτερα αποδοτικό σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου.

Από τη θάλασσα οι δύτες έβγαλαν ήδη τη δεξαμενή καυσίμων η οποία ήταν σπασμένη ίσως λόγω της έκρηξης που έγινε. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε κατασκευαστεί το 2018 και η Lion Air το ενέταξε στο στόλο της στις 15 Αυγούστου. Ο κυβερνήτης είχε το ενεργητικό του πάνω από 6.000 ώρες πτήσης και ο συγκυβερνήτης πάνω από 5.000 ώρες. Προτού χαθεί η επαφή με τον πύργο ελέγχου (στις 6:30 τοπική ώρα, 1:30 ώρα Ελλάδας) ο πιλότος είχε ζητήσει να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Τζακάρτας.

Ο Μπάμπανγκ Σουρίο Άτζι, εκτελεστικός διευθυντής των υπηρεσιών διάσωσης, τόνισε ότι 150 διασώστες «χτενίζουν» το σημείο του δυστυχήματος και ότι το Boeing έφτασε σε βάθος 30 με 40 μέτρων. Με βάση τα δεδομένα της πτήσης όπως τα κατέγραψε ο ιστότοπος Flightradar24, το αεροσκάφος ανέβηκε περίπου στα 5.000 πόδια (1.524 μέτρα), έχασε ύψος και πρόλαβε να το ανακτήσει προτού αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα. Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.) με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους, ενώ σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps βρισκόταν 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής. Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή ήταν καλές.

Η χαμηλού κόστους εταιρεία Lion Air είναι θυγατρική της Lion Group στην οποία ανήκουν άλλες τέσσερις εταιρείες, η Wings Air και η Batik Air στην Ινδονησία, η Malindo Air στη Μαλαισία και η Thai Lion στην Ταϊλάνδη. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που εμπλέκεται σε αεροπορικό ατύχημα σε μία χώρα που αποτελείται από 17.000 νησιά και νησάκια και εξαρτάται από τις αεροπορικές συνδέσεις.