13 Οκτώβριος 2018, 14:52 - Τελευταία Ενημέρωση: 13 Οκτώβριος 2018, 14:48

Η Γερμανία απαγορεύει την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων

  • Η Γερμανία απαγορεύει την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων

Ο κύβος ερρίφθη στη Γερμανία και πλέον μετά από απόφαση γερμανικού δικαστηρίου δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία παλιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Η απόφαση είναι ειλημμένη και σε καμία περίπτωση δεν θα μετατεθεί για τους επόμενους μήνες, παρά την επιθυμία της κυβέρνησης να καθυστερήσει την εφαρμογή της, η οποία θίγει πολλούς επαγγελματικούς κλάδους.

Η δικαστική απόφαση ορίζει ως άμεση την ανάγκη της απαγόρευσης των παλιών diesel αυτοκινήτων, καθώς μέσω αυτής επισημαίνεται ότι δεν έχουν ληφθεί ισοδύναμα μέτρα από τις τοπικές αρχές για να μην εφαρμοστεί ο νόμος.

Σύμφωνα με την απόφαση, άμεσα έχει απαγορευθεί η κίνηση των «ρυπογόνων» μοντέλων (οχήματα που δεν πληρούν τα πρότυπα του Euro6) σε τουλάχιστον έντεκα δρόμους του Βερολίνου. Από την άλλη, εντείνονται οι προσπάθειες από τους επικεφαλής να επεκταθεί το μέτρο και σε άλλες γερμανικές πόλεις.

Το σίγουρο είναι ότι άμεσα θα υπάρξει απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο του Βερολίνου, που παρουσιάζει αυξημένο όριο οξειδίου του αζώτου, το οποίο είναι άνω των 40 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα.

Πριν από λίγες εβδομάδες η κυβέρνηση της Γερμανίας επεξεργαζόταν αρκετά σχέδια για τη μείωση της ρύπανσης ζητώντας από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν στους ιδιοκτήτες εμπορικά κίνητρα για να αλλάξουν τα οχήματά τους.

Οι απαγορεύσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων Euro5 ή παλιότερης τεχνολογίας ισχύουν στο Αμβούργο, στη Φρανκφούρτη και στη Στουτγάρδη, που θεωρείται το σπίτι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Έπειτα από τις κινητοποιήσεις περιβαλλοντολογικών ομάδων, πολύ σύντομα θα ζητηθεί η απαγόρευση και σε άλλες 26 γερμανικές πόλεις, καθώς έχουν κατατεθεί μαζικές αγωγές.

Το θέμα απασχολεί τους επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης, ειδικά μετά το σκάνδαλο της Volkswagen το 2015, όταν είχε χρησιμοποιηθεί παράνομο λογισμικό πυροδοτώντας το γνωστό σκάνδαλο, που έχει κοστίσει περισσότερα από 27 δισεκατομμύρια ευρώ σε κυρώσεις και πρόστιμα.

Οποιαδήποτε απόφαση για την απαγόρευση κυκλοφορίας των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα πάρει αρκετούς μήνες για να εφαρμοστεί.

Τους τελευταίους μήνες περίπου 70 γερμανικές πόλεις παρουσιάζουν αυξημένες τιμές διοξειδίου του αζώτου, ωστόσο το 47% των Γερμανών τάσσεται κατά της απαγόρευσης.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Κυριάκος Παρασίδης.