19 Σεπτέμβριος 2018, 09:28 - Τελευταία Ενημέρωση: 19 Σεπτέμβριος 2018, 09:21

Βρετανική έρευνα αποθεώνει το ελληνικό γιαούρτι – Το μόνο με λίγη ζάχαρη

• Βρετανική έρευνα αποθεώνει το ελληνικό γιαούρτι – Το μόνο με λίγη ζάχαρη
    (Φωτ.: pixabay.com)

Συνολικά 921 γιαούρτια που πωλούνται στα μεγάλα βρετανικά σούπερ μάρκετ ανέλυσαν οι ερευνητές των Πανεπιστημίων του Λιντς και του Σάρεϊ για να καταλήξουν στο εξής συμπέρασμα: Το ελληνικό και το ελληνικού τύπου γιαούρτι είναι το μόνο που έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Ούτε καν τα βιολογικά ή όσα προορίζονται για παιδιά δεν πληρούν τον κανόνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «πράσινη» σήμανση ως τρόφιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

Και αυτό διότι τα μέσα επίπεδα ζάχαρης βρέθηκαν να είναι πολύ πάνω από τα πέντε γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια γιαουρτιού.

Στη δημοσίευση που έκαναν στο ιατρικό περιοδικό BMJ Open οι Βρετανοί επιστήμονες επισημαίνουν ότι το θρεπτικό προφίλ των ελληνικών και ελληνικού τύπου γιαουρτιών περιλαμβάνει υψηλότερα επίπεδα πρωτεϊνών, λιγότερους υδατάνθρακες και τη λιγότερη ζάχαρη. Από το δείγμα της έρευνας μόλις το 9% των προϊόντων δεν ξεπερνούσε τα συνιστώμενα όρια, ενώ η πιο «γλυκιά» κατηγορία ήταν τα γιαούρτια-επιδόρπια.

«Ακόμη και γιαούρτια με την ετικέτα “βιολογικά” που συχνά θεωρούνται τα πιο υγιεινά στην πραγματικότητα μπορεί να αποτελούν μια κρυφή πηγή πρόσθετης ζάχαρης», ανέφερε η επικεφαλής της μελέτης, διατροφολόγος δρ Μπερναντέτ Μουρ.

Στη Βρετανία τα παιδιά, ιδίως όσα είναι έως τριών ετών, καταναλώνουν περισσότερο γιαούρτι σε σχέση με τους ενήλικες. Ωστόσο η ποσότητα ζάχαρης που πρέπει να λαμβάνεται μέχρι τα έξι τους χρόνια, σύμφωνα με την οδηγία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, είναι έως 19 γραμμάρια την ημέρα. Για τις ανάγκες της μελέτης αναλύθηκαν 101 παιδικά γιαούρτια από τα οποία μόνο τα δύο ταξινομήθηκαν ως χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

Το γιαούρτι, εκτός από αφθονία προβιοτικών («καλών» βακτηρίων), περιέχει πολλές πρωτεΐνες, ασβέστιο, ιώδιο και βιταμίνη Β.