16 Αύγουστος 2018, 11:26 - Τελευταία Ενημέρωση: 16 Αύγουστος 2018, 11:13

Λάχανα και μπρόκολα μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου

• Λάχανα και μπρόκολα μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου
    (Φωτ.: Engin Akyurt / pixabay.com)

Αντικαρκινικές ιδιότητες έχει η κατανάλωση λάχανων και μπρόκολων, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη. Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Francis Crick του Λονδίνου, με επικεφαλής τη δρα Γκίτα Στόκινγκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό Immunity, σύμφωνα με το BBC, ανακάλυψαν –μέσα από πειράματα σε ζώα και σε ιστούς μίνι εντέρου στο εργαστήριο– ότι κατά την πέψη αυτών των λαχανικών παράγονται αντικαρκινικές ουσίες.

Όπως το δέρμα, έτσι και η εσωτερική επιφάνεια του εντέρου συνεχώς αναγεννάται από βλαστοκύτταρα μέσω μιας διαδικασίας που παίρνει 4-5 μέρες και η οποία μερικές φορές μπορεί να καταστεί ανεξέλεγκτη, με συνέπεια την πρόκληση φλεγμονής ή καρκίνου. Η νέα μελέτη δείχνει ότι όταν κανείς τρώει λαχανικά και μπρόκολα, παράγονται χημικές ουσίες οι οποίες φθάνοντας στο παχύ έντερο επιδρούν θετικά στα βλαστικά κύτταρα και προστατεύουν την εσωτερική επιφάνειά του, έτσι ώστε να ανανεωθεί χωρίς πρόβλημα.

Η διατροφή των πειραματόζωων (ποντικιών) με δίαιτες πλούσιες σε αυτές τις ουσίες τα προστάτευσε από καρκίνο του εντέρου, ακόμη και όταν διέθεταν στο DNA τους γονίδια υψηλού κινδύνου για τη νόσο. Χωρίς την ίδια διατροφή, τα πειραματόζωα αυτά πάθαιναν τελικά καρκίνο. Όταν όμως άρχιζαν την προστατευτική διατροφή, σταματούσε η εξάπλωση των καρκινικών όγκων.

«Αιτία για αισιοδοξία» χαρακτήρισε τα ευρήματα η δρ Στόκινγκερ και πρόσθεσε ότι υπάρχουν σίγουρα λόγοι για να τρώει κανείς περισσότερα λάχανα και μπρόκολα.

• Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΠΔρ.