9 Ιούλιος 2018, 09:19 - Τελευταία Ενημέρωση: 9 Ιούλιος 2018, 09:21

Θερινές εκπτώσεις 2018: Αρχίζουν σήμερα Δευτέρα 9 Ιουλίου

  • Θερινές εκπτώσεις 2018: Αρχίζουν σήμερα Δευτέρα 9 Ιουλίου
    Καταναλωτές περπατούν στον πεζόδρομο της Ερμού, έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς δρόμους της χώρας (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παντελής Σαΐτας)

Επίσημη πρώτη των θερινών εκπτώσεων σήμερα και τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές έχουν... ελπίδες οι μεν για αύξηση του τζίρου συγκριτικά με πέρυσι, οι δε για πραγματικές εκπτώσεις και αγορά προϊόντων καλής ποιότητας.

Οι θερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 31 Αυγούστου.

Τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να παραμείνουν ανοιχτά την Κυριακή 15 Ιουλίου, από τις 11:00-18:00.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλη Κορκίδη, ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 6,06 δισ. ευρώ, δηλαδή, θα είναι αυξημένος κατά 0,6 - 0,7 % σε σχέση με πέρυσι. Η πρόβλεψη της ΕΣΕΕ εδράζεται στη μέχρι στιγμής πορεία του μέσου κύκλου εργασιών του πρώτου τετραμήνου του έτους που σε σύγκριση με το 2017 παρουσιάζει οριακή αύξηση 0,65%.

«Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στην τουριστική κίνηση και την “εισαγόμενη κατανάλωση” που αυτή την περίοδο εντείνεται. Ωστόσο, αυτή η βοήθεια υφίσταται αλλά όχι για όλες τις πόλεις της χώρας και όχι για όλες τις περιοχές της Αθήνας», ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Οι εμπορικές επιχειρήσεις οφείλουν:

  • Να αναγράφουν διπλή τιμή, δηλαδή την παλαιά (διαγεγραμμένη) και τη νέα τιμή όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση, καθώς είναι υποχρεωτικό.
  • Σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, να το αναγράφουν στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης. Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από…% έως… %»).