19 Ιούνιος 2018, 09:29 - Τελευταία Ενημέρωση: 19 Ιούνιος 2018, 08:11

Ψυχική διαταραχή θεωρείται πλέον ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια

  • Ψυχική διαταραχή θεωρείται πλέον ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια
    (Φωτ.: EPA / Jean-Christophe Bott)

Στις ψυχικές διαταραχές εντάχθηκε ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Τα άτομα που αποξενώνονται από την οικογένειά τους και τους φίλους τους για να παίξουν παιχνίδια στον υπολογιστή ή σε κονσόλες ενδέχεται να θεωρηθούν ασθενείς.

Η ένταξη της διαταραχής στην επίσημη λίστα θα βοηθήσει γιατρούς και οικογένειες να αναγνωρίσουν τα συμπτώματα καλύτερα και γρηγορότερα.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, τα θύματα της διαταραχής αφιερώνουν τόσο πολύ χρόνο στους εικονικούς κόσμους, που το παιχνίδι «υπερισχύει των άλλων ενδιαφερόντων ζωής και των καθημερινών δραστηριοτήτων», παίζοντας για όλο και μεγαλύτερες χρονικές περιόδους παρά τις προφανείς αρνητικές συνέπειες στην πραγματική τους ζωή.

«Η σύνδεση των βιντεοπαιχνιδιών με την πραγματική ψυχική παθολογία θα επιτρέψει στους εργαζόμενους στην υγεία να πάρουν μέτρα, να αποτρέψουν τον πόνο και να σώσουν ζωές», σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΠΟΥ Τέντρος Άντανομ Γεμπρέγεσους.

Ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια έχει πολλές ομοιότητες με τον εθισμό στον τζόγο. «Οι εθισμένοι στον τζόγο χρησιμοποιούν το χρήμα για να βλέπουν τις επιδόσεις τους, ενώ οι παίκτες παιχνιδιών χρησιμοποιούν τους πόντους», δήλωσε ο καθηγητής συμπεριφορικού εθισμού στο πανεπιστήμιο του Nottingham Trent δρ Μαρκ Γκρίφιθς.

Ο αριθμός των ανθρώπων που εκτιμάται ότι υποφέρουν από τη διαταραχή εθισμού στα βιντεοπαιχνίδια είναι σχετικά χαμηλός, κοντά στο 3% των παικτών. Γι’ αυτό αρκετοί ειδικοί διαφώνησαν με την κίνηση του ΠΟΥ να κατηγοριοποιήσει αυτή τη διαταραχή στις ψυχικές, κάνοντας λόγο για υπερβολή, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αχρείαστη ανησυχία των γονιών για τον χρόνο που τα παιδιά τους παίζουν βιντεοπαιχνίδια.